Trädfällning (arborist)

Hur går man till väga i Norge?

16 inlägg 10523 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur går man till väga i Norge?

Andreas86  
#227792 Tjena jag har fällt i Stockholm och Har precis anlänt till Norge.

Frågan är hur gör man nu?
gäller ansvarsföräkring även utomlands?
hur marknadsför man sig i Oslo på billigast möjliga sätt?
Är de hårda på säkerhets regler eller är det som i Sverige skyll dig själv fram till 2015?
Vad tar man betalt för att...
fälla en normal tall med vanligt rikt och fäll skär?
sektionsfälla en normalstor tall?
såga upp det till ved?
frakta bort ris?

Är det någon som flyttat som vet?
Eller rent av någon Norsk som kan berätta.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Hur går man till väga i Norge?

Huskyman  
#227812 Daggi! Var är du? Du borde veta...

Kan aldrig tänka mig att en ansvarsförsäkring som man har tecknat i Sverige kommer att gälla utomlands. Men ring ditt försäkringsbolag och kolla.
Göran

Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

torpöbo  
#227816 man kanske behöver besöka skattetaten :)

Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

80-90  
#227819 hej du måste först ta kontakt ditt svenska försäkringsbolag å kolla med dom .. norska försäkringar e inte billiga om du måste ha det kolla om du kan få dagförsäkring det ha vi fått ha när vi har varit i bostadsområden å fällt .. priset varierar väldigt beroende på objekt .. men ta aldrig på dej å städa upp ris å kvistar e väldigt jobbigt å bli kvitt speciellt i oslo å dyrt .. lycka till å ta det lugnt

Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

superglue  
#227826 Ska du vara kvar ett tag kan det löna sig att starta norsk firma, har du inga anställda betalar du inte arbetsgivaravgift för dig själv i norge. Försäkring kan den svenska gälla, men det är inte säkert. Som föregående talare så är det b¨ådee svårt och dyrt att bli kvitt ris och kvist i oslo. Söker du något varaktigare kan jag förmedla kontakter till entreprenörer som sysslar med kraftledningsröjning och järnvägsröjningar i östlandsområdet.

Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

Andreas86  
#227858
superglue skrev: Söker du något varaktigare kan jag förmedla kontakter till entreprenörer som sysslar med kraftledningsröjning och järnvägsröjningar i östlandsområdet.



Det skulle vara super snællt! skicka gærna PM.
Har du någon aning om hur mycket man kan fakturera per timme?
Så jag inte slænger ur mig en idiotiskt låg eller høg siffra.
Senast redigerad av Andreas86 tor 06 jun 2013, 11:19, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

Andreas86  
#227859 Hur ær det med priser før normal stor tall vid sektionsfællning och vid traditionell fællning?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227860 Företagsförsäkringar brukar gälla i hela världen utom USA och Canada. Men det kollar du med ditt bolag INNAN du gör något.

Användarvisningsbild

Re: Hur går man till väga i Norge?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227899 Kolla med :arrow: http://www.grensetjansten.no/ dom har koll på allt med skatter /administration o.s.v. både för privatpersoner och företag ^:)^ i bägge riktningar över gränsen

Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

Andreas86  
#227928 Tack för all info.
Är bara priserna jag lurar på nu

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

stihl91  
#232141 Du kan väl ringa en konkurrent och låtsas vara en sommarstugeägare och höra vad dem har för priser.

Användarvisningsbild

Re: Hur går man till väga i Norge?

JensSkoog  
#232146
Andreas86 skrev:Tack för all info.
Är bara priserna jag lurar på nu

Oerhørd varierande prisar. Beror mycket på vad du har av utstyr før jobbet. Dom stora med kranvagn och lift kann ta opp mot 10.000,- før ett enda tre, men da går jobbet snabbt. Du skulle gje ett pris ut i från hur många timmar du antar jobbet vil ta, och rekna et timmespris på 300-350.

Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

Andreas86  
#233422 jag sektionsfeller en stor tall på 1,5 timmar ska man ta 500 kr før det låter vældigt lite tycker jag
om det inte ær efter skatt og moms du ræknar

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

80-90  
#233445 jag har aldrig tagit under 5000 för å plocka ner ett träd i oslo .. då har jag tagit ner det kvistat å kapat upp det till ved å riset får dom ta hand om själva .. det har aldrig varit nån som försökt pruta på det .. tycker du kan lägga dej på den nivån andreas 86 .. lycka till å ta det lugnt

Avatar Fallback

Re: Hur går man till väga i Norge?

Jim  
#235913 Kanskje noen tips her; http://gardsdrift.no/Meninger/Debatt/Sk ... beider-etc

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).