Motorsåg och handhållet

Batteridriven busk och gräsröjare sökes

18 inlägg 11139 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Batteridriven busk och gräsröjare sökes

Hema  
#227617 Jag är rätt intresserad av husqvarnas kommande batteriprodukter. Köpa ett batteribagpack, såg och trimmer. Men sågen kanske inte kommer i närheten av en mindre bensindito? Dock kanske det blir lite lätt knepigt med både batteripack och sele för att köra med grästrimmern.
Bild
+
Bild

Husqvarna borde ha tänkt på detta kan man tycka. Lilla backpacket kostar 8100:- mot 5500-6000:- för 2st batterier o laddare, så valet för mig känns rätt lätt (om det nu kommer finnas någon garanti på batteripacket)

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Batteridriven busk och gräsröjare sökes

Kenthf  
#227832 Har husqvarnas batteritrimmer till gården på ca 700 m2, grymt imponerad av vikt/effekt. Körde runt allt krafs ich batteriet gick bara ner en lampa av fyra.

Avatar Fallback

Re: Batteridriven busk och gräsröjare sökes

Hema  
#227893 Elmiabesöket gav lite fakta..

Batteribagpacket säljs inte med laddare, utan denna får köpas separat. (borde väl varit inbyggt kan man tycka)
Batterimodulen har inga batterier i sig och gör då sågen eller röjsågen än lättare, vilket också ger en annan balans, men inte så att det inte skulle kunna kompenseras med selen, Sågen blir antagligen bara lättare.

Enligt demokillen ska man kunna koppla på röjsågsselens krok osv. på batteripackselen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).