Skojigt/Galet

Midsommar lekar

33 inlägg 27081 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Midsommar lekar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#226700
Flisaren skrev:Som avslutning snytbaggebekämpning :grin:


Skall dom spritas eller? :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Midsommar lekar

totte  
#226754
Vedmaskin skrev:
Flisaren skrev:Som avslutning snytbaggebekämpning :grin:


Skall dom spritas eller? :grin:


Skjuta dom med luftpistol, om det skall vara nån sport :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Midsommar lekar

vetinte  
#226758
totte skrev:Stegningstävling. Mät ut en bana och sen får folk stega och den som kommer närmast den rätta längden har vunnit.

Är det fusk om man använder "stegmatare" :?: :lol:
Och se till att inte bjud in stegmaster han är ju en given vinnare :lol:

Avatar Fallback

Re: Midsommar lekar

tallen100  
#226763 Kolla vem som kan pissa högst :???: :wink: :lol:

Avatar Fallback

Re: Midsommar lekar

Palakangas  
#226769 Skrubbleken a la Amos i Gammtjärn. :o
Den kan man leka ensam också :lol:

Avatar Fallback

Re: Midsommar lekar

tallen100  
#226772
Palakangas skrev:Skrubbleken a la Amos i Gammtjärn. :o
Den kan man leka ensam också :lol:


Ja just de... :grin: man gissar om man sitter i skrubben eller utanför va?

Avatar Fallback

Re: Midsommar lekar

jmatsson  
#226795 Den som klyver upp veden fortast vinner.

Avatar Fallback

Re: Midsommar lekar

Nolltax AB  
#226797 *suck

Avatar Fallback

Re: Midsommar lekar

jmatsson  
#226798 Om det min du menar så va det en lite dum ide. Men funkar om man är trött på att klyva ved.

Avatar Fallback

Re: Midsommar lekar

jmatsson  
#226813
dps_osby skrev:Tack för alla ide'er :smile: jag har börjat få färdigt alla lekar nu, men nu kommer det tråkiga ... dela upp lagen :sad:


Dela upp lagen borde vara det enklaste men håller med om att det är svårt. Ett tips skriv namnen på en lapp, lägg i en skål sen, ja du vet. Alla blir nöjda o glada.

Användarvisningsbild

Re: Midsommar lekar

totte  
#226885
jmatsson skrev:
dps_osby skrev:Tack för alla ide'er :smile: jag har börjat få färdigt alla lekar nu, men nu kommer det tråkiga ... dela upp lagen :sad:


Dela upp lagen borde vara det enklaste men håller med om att det är svårt. Ett tips skriv namnen på en lapp, lägg i en skål sen, ja du vet. Alla blir nöjda o glada.


Snarare: Dom flesta blir missnöjda men håller käften och ser glada ut för man kan ju inte klaga på en rättvis lottning :D

Avatar Fallback

Re: Midsommar lekar

jmatsson  
#226887 Helt rätt.

Användarvisningsbild

Re: Midsommar lekar

halvproffs  
#226889
jmatsson skrev:Den som klyver upp veden fortast vinner.


Låter farligt en Midsommar!

Ordnade en gång en spiktävling mellan en far o en son. Klöv en 2*2" och hyvlade klyvsidorna, högg med stämjärn ur för ett plåtband som lades i urhuggningen som gjorts på halva längden. Därefter limmades halvorna ihop och hyvlades runtom. Syntes ej att ingrepp gjorts. Därefter en punkt i ena änden så att sonen visste var plåten låg. Tävlingen började och fadern bara krökte sina spikar och sonen med ett leende slog i sina. Fadern började misstänka hammaren och hämtade sin egen med samma resultat.
Fadern blev lite sur på mig och menade att han kunnat gjort sig illa av tilltaget.

Tja, på sin höjd en blånagel då :grin:

Avatar Fallback

Re: Midsommar lekar

jmatsson  
#226893 :grin: :grin:
På midsommar så ska man förstås inte leka såna lekar. :mrgreen: finns en gren som passar på kvällen, den som går rakast. :grin:

Avatar Fallback

Re: Midsommar lekar

dwurg  
#226901 Sen kan man ju alltid krångla till det med en tipsrunda först. Vi brukar ha de, fast iofs individuella tävlingar men borde väl funka för en lagtävling också. Fast det kanske inte blir lika kul.

Exempel iaf.

Fråga 1.
Vilka ser bäst ?
Lag 1
Lag 2
Lag 3

Osv lika många frågor som lekar.

Tävling 1
Höjdmätning.

Sen när allt är överstökat är det inte säkert att det lag som gjort bäst ifrån sej vinner det hela. Utan det lag som gissat bäst på tipsrundan.
Å andra sidan kanske det är bättre att göra tipsrundan individuellt innan lottning av lag för att undvika fusk =)

Lite av poängen med det hela är iaf att det inte ska framgå av frågan på tipsrundan vad det handlar om för tävling.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar