Traktorer och processorer

Kampanj på Valtra

35 inlägg 33965 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kampanj på Valtra

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#226618 Får du dåligt pris hos Lantmännen så kan du lika gärna handla
direkt från Finland till bra kampanjpriser.
Du slipper ju dessutom betala momsen.

Exempel:
Valtra A93+Ålö lastare 36, 39.900€=343.140kr
Valtra N103+Ålö lastare 36, 49.900€=429.140kr
Valtra N143, 59.900€=515.140kr
Valtra T173, 77.900€=669.940kr

Valtra A93 + Hitech Valtra 36 lastare
39 900 € VAT. 0%
(49 500 € inklusive moms 24%)
Valtra Valtra N103 H3 + 36 Frontlastare 49 900 € VAT. 0%
(61 900 € inklusive moms 24%)
http://www.valtra.fi/news/documents/VAL ... ain_13.pdf

Frontlastare självklara ledaren N143 Hitech 59 900 € VAT. 0%
Traktor Arbetet med den kraftfulla och tillförlitliga T173 Hitech 77 900 € VAT. 0%
http://www.valtra.fi/news/57.asp
http://www.valtra.fi/news/documents/VAL ... val_12.pdf

Frågan är dock om man ska vänta tills Valtra kommer med den nya hytten
med bättre sikt.

Se skillnaderna och priset på alla tillbehör på
http://configurator.valtra.com/index.ht ... RZRXR80ZXH

kör google translate för att få svenska.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Kampanj på Valtra

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#226622 Ska man köra i skogen så föredrar jag en mindre traktor. Har du priserna på de mindre modellerna oxå? Gärna skogsutrustad och utan lastare.

Användarvisningsbild

Re: Kampanj på Valtra

Skogstomte  
#226631 Tycker många klagar på problem med Valtra, främst A-serien. I mitt tycke är fördelen med Valtra borta sen 6000-serien gick i graven. Alltså rejäl tank i plåt och en i största allmänhet tålig undersida. Numera kvittar det om man köper Case, NH, Valtra, MF, skit samma en massa plast överallt.

Användarvisningsbild

Re: Kampanj på Valtra

stegmaster  
#226717
Skogstomte skrev:. I mitt tycke är fördelen med Valtra borta sen 6000-serien gick i graven. Alltså rejäl tank i plåt och en i största allmänhet tålig undersida. Numera kvittar det om man köper Case, NH, Valtra, MF, skit samma en massa plast överallt.

Kan til stor del hålla med, men en fördel med valtra finns fortfarande, nemlig at man kan snurra sitsen och sitta bakåt i en standard N modell.
När jag själv ska byta nån gång så blir det at jaga en Valmet/valtra ur 6050 serien, med minimum turbin kopling, men twin-track, drivhjulsberoande pto och 50km/t skulle inte heller vore fel. :grin:

Avatar Fallback

Re: Kampanj på Valtra

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258688 Valtra N103 HiTech5 (111 hk) inklusive 5 års maskinskadegaranti för bara 599.000:- exkl moms

Valtra N103 HiTech5 Exempel på utrustningspaket som ingår i priset:
Körstrålkastare
Luftkonditionering
Luftfjädrad stol
Turbinkoppling
3:e ventil
Ställbar flödesdelare
90 l hydraulpump
Fjädrande framskärmar
Frontlastare
Mer info om Valtra N103 HiTech5 hittar du här.


Valtra N123 HiTech5 (143 hk) inklusive 5 års maskinskadegaranti för bara 699.000:- exkl moms

Valtra N123 HiTech5 Exempel på utrustningspaket som ingår i priset:
Körstrålkastare
Extra arbetsbelysning
Luftkonditionering
Luftfjädrad stol
Turbinkoppling
3:e ventil
Ställbar flödesdelare
90 l hydraulpump
Frontlastare eller frontlyft
Mer info om Valtra N123 HiTech 5 hittar du här.



Valtra N163 Direct (171 hk) inklusive 5 års maskinskadegaranti för bara 889.000:- exkl moms

Valtra N163 Direct Exempel på utrustningspaket som ingår i priset:
Körstrålkastare
Klimatanläggning
Framaxelfjädring
Hyttfjädring
Luftfjädrad stol
Telemetri
Lastkännande yttre hydraulik
3/4" retur
160 l hydraulpump
Frontlastare eller frontlyft

http://www.lantmannenmaskin.se/Artiklar ... superpris/

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kampanj på Valtra

stegmaster  
#258690 Valtra ska even komma med nåt dom kaller "redline"¨.
Dette er ferdiga traktorer med storsta delen fast utrustning, var bara småsaker går at velja til.
Detta ska gi kortare leveranstid och et lägre pris får man vel tro.


http://gardsdrift.no/Nyheter/Siste-nytt ... ra-RedLine

Avatar Fallback

Re: Kampanj på Valtra

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258699 Fördelen med Valtra jämfört med andra är att de har separat hydraultank. Hur är det med de nya / större? Kör de transmissionsolja ut till hydrauliken?

Användarvisningsbild

Re: Kampanj på Valtra

rokon  
#258706 Hur är det egentligen med den snurrbara sitsen i Valtras N-serie; kan man när man sitter framåtvänd endast vrida stolen runt åt höger i ca 180 grader så att man sitter bakåtvänd?
Jag skulle vilja att man kan vrida sätet runt åt vänster från det man sitter i frammåtvänt körläge.

Anledningen till mina funderingar nu är att jag för ca ett år sedan fick en demonstration av en som hade köpt en ur N serien med twintrac. Jag satt på förarsätet och så frågade jag hur jag skulle göra för att vrida runt stolen. Han hjälpte mig då med stolen, det var flera moment inklusive sidförskjutning, för att sedan vrida stolen runt åt höger, där det är som trängst för ben och fötter (då det finns en hel hylla med knappar och reglage där hyllan går ända ned till golvet).
Väl i bakåtvänt läge så var ju allt bra med den extra rattstången i andra hörnet som kunde vikas ut.
Nåväl när provsittningen var klar och jag återvänt ned till moder jord, så frågade jag honom om det inte gick att vrida runt stolen i vänstervarv, så var svaret att han alltid hade vridit den åt höger som vi nu hade gjort så om det gick det visste han inte. Jag är 189 lång och tyckte det var väl bängligt med detta tillvägagångssätt, så nu hoppas jag kunna få svar på om det finns någon vänstervriden?

Avatar Fallback

Re: Kampanj på Valtra

eqlazer  
#258714 Har visserligen ingen twintrac, men vrider alltid åt vänster (N121). Att vrida åt höger låter ju befängt!

Användarvisningsbild

Re: Kampanj på Valtra

stegmaster  
#258733
Skogsola skrev:Fördelen med Valtra jämfört med andra är att de har separat hydraultank. Hur är det med de nya / större? Kör de transmissionsolja ut till hydrauliken?

Det er vel endast valmet/valtra minsta serie( 55,65, 100, A) som har/haft detta.

rokon skrev:Hur är det egentligen med den snurrbara sitsen i Valtras N-serie; kan man när man sitter framåtvänd endast vrida stolen runt åt höger i ca 180 grader så att man sitter bakåtvänd?
Jag skulle vilja att man kan vrida sätet runt åt vänster från det man sitter i frammåtvänt körläge.


Va jag vet kan man inte svänga rundt direkt, utan får ställa på div, för at snurra.
Var och kollade på en polare som ska sälja sin N101 med twin track, och de gick inte at snurra rundt utan at justera på stolen, enligt honom.
Va jag blitt fortalt er det 05 serien som det funkar best at snurra rundt (Typ 505-905)

Avatar Fallback

Re: Kampanj på Valtra

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258743 Jag byggde Om för att svänga sits åt vänster på min 6550, går ju ut genom vänsterdörren o vill ha stolen lite svängd då.
Fodrade en del bökande med brytarna under till twin Trac för att de skulle fungera bra.
Och ja jag behöver justera längdinställningen efterhand när jag svänger runt och de är lite trångt för fötterna vid svängen bl.a. Pga ratten bak(195 med 45 i skor) :)
Med stolspelare i min 805a är de betydligt lättare att komma runt men där har jag inte twin trac

Avatar Fallback

Re: Kampanj på Valtra

Amatörhuggare 62  
#258794 Separat olja ??? Inte i 6000 serien i alla fall. Jag har satt in en Ahme" pelare i min 6300. Som jag först
skar sönder och byggde om lite. Flyttade röret på bottenplattan. så nu kan man snurra runt i ett moment. Om man ställer stolen i exakt rätt läge på längden. Det var lite mixter att få till det.

Användarvisningsbild

Re: Kampanj på Valtra

Mannfolk  
#258836 Jag snurrar åt höger i 6300 utan som hälst problem i ett svep, bara lyfter upp sulorna från golvet så går det av sig själv.

Men i N modellen snurrar jag till vänster men de e bökigt jämfört med 6300

Avatar Fallback

Re: Kampanj på Valtra

valmet862  
#258837 är man en kortvuxen dvärg går väl det att vrida stolen....

Avatar Fallback

Re: Kampanj på Valtra

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258851 Man får ju hoppas att den nya hytten Valtra lanserar är något rymligare
så att det är smidigt att snurra runt även om man är storvuxen
och har storstövlarna på.
Dessutom så vill man ju kunna välja skogshytt med aktiv hyttfjädring
och helt plant golv.

Sikten i Valtra N-hytten
http://www.valtra.se/news/nserien.asp

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).