Skogsvagn (Huggarvagnar)

Inbytespris

18 inlägg 10879 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Inbytespris

Knox  
#225406 Hej

Vad tror ni man får i inbyte för en Palms 2003 års modell, med 655 kran. Inköpt 2003 för 80tkr. Gäller vid byte till ny skogsvagn, får man 40?`eller mer?



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Inbytespris

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225412 Halva nypriset för en tio år gammal vagn låter rimligt om den är fräsch.
Sannolikt åker du på att sälja den själv, firman tar nog inte emot den.

Avatar Fallback

Re: Inbytespris

Knox  
#225420 Jo det är det jag skulle kunna tänka mig. Grejen är den att jag är spekulant på denna vagnen och har bjudit 40K för den. Han som äger
den skulle ringa runt till firmor och höra vad de bjöd i inbyte vid köp av ny vagn. Var lite nyfiken vad ni experter säger innan han hunnit ringa och kolla :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Inbytespris

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225443 Som en ärlig maskinhandlare sa till mig när det gällde en gammal skotare som han ev. skulle köpa av mig. Om du BYTER in den så får du precis hur mycket du vill för den. Underförstått att det plussar han bara på det jag köper.

Användarvisningsbild

Re: Inbytespris

stegmaster  
#225462
Skogsola skrev:Som en ärlig maskinhandlare sa till mig när det gällde en gammal skotare som han ev. skulle köpa av mig. Om du BYTER in den så får du precis hur mycket du vill för den. Underförstått att det plussar han bara på det jag köper.

Jo givetvis er det så.
Just derfor brukar jag få et nettopris innan jag taler om at jag har innbyte, er svårare för säljaren och backa(och inte gi et vettigt pris på innbytesprylen) då. 8)

Til TS, om vagnen er i bra skick er det bare och gratulera om du får loss den för 40ktr. :surp:
Har du nån bild på vagnen, eller mer info??

Avatar Fallback

Re: Inbytespris

Husqy346  
#225535 Sälj gamla vagnen privat . Huggar vagnar går åt som smör i solsken .
Ang inbyte så finns det ett praktexemplar när våran granne skulle byta sin gamla valmet 903 mot en 4 wd Deutz dx90 med kelvelastare.
Priset på Deutzen var 80 tkr utan inbyte , med inbyte så var priset 110 tkr .
Anledningen till detta var att återförsäljaren inte ens ville ha in den gamla Valmeten för den skulle inte kunna gå att sälja utom bara kosta i förfall .
Senast redigerad av Husqy346 ons 15 maj 2013, 10:40, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Inbytespris

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225537 Då kan han betala 30' i inbyte för vad skrot som helst. Kunden blir helnöjd och skrävlar om hur mycket han fick för sin gamla traktor.

Avatar Fallback

Re: Inbytespris

Husqy346  
#225544 Största draget gjorde maskinhandlaren .Hade lantbrukaren gjort affären för 110 så hade han ju enligt mitt tänk gett bort traktorn.
Det finns massor med inbytesmaskiner som står kvar ute på gårdarna som han inte ens tog in till firman.
På den tiden kördes ju mycket maskiner ut med fritt levererat på gård . Var det gamla grejor så tog han inte inbytet med sig tillbaka.
Kan tillägga att granens gamla traktor står kvar hemma hos honom han har inte ens försökt att sälja den .
Senast redigerad av Husqy346 ons 15 maj 2013, 10:59, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Inbytespris

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225548 Det är ju såna undanställda maskiner man ska leta efter, pengarna färdigt i fickan och snabb affär.

Avatar Fallback

Re: Inbytespris

Knox  
#225677 Han fick ett inbytespris på 62'. Dock osett, handlaren ska förbi till veckan och ge ett pris på vagnen han vill ha med respektive utan inbyte. Står de sig verkligen så bra dessa vagnar? jag menar han gav 80 för tio år sedan och sen har kärran gått i skogen sen dess. 655 heter kranen vilket är en kran med utskjut.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Inbytespris

stegmaster  
#225696 Drar då et eks. på va man får för 40tkr Annars.
Solgte själv just min farma 99mod(9t 5,1m kran) för 65tkr, dock med vinsch/broms.
(Denna kostade 56tkr i 99, sen uppgraderat med vinsch och broms senare).
Men marknaden kan ju givetvis skilja lite mellan Norge/Sverige???


http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... e=41671595


Bild

Användarvisningsbild

Re: Inbytespris

ananders  
#225746 Sålde i våras en 7 tons vreten med 4.3m kran från 1996 för 42.000kr. Köpte den 2005 för 46.000kr.

Avatar Fallback

Re: Inbytespris

Knox  
#226183 Jo så här blev det. Säljaren bjöd honom 62500+m för sin vagn. Rent köp gjorde varken från eller till så jag fick erbjudandet att köpa vagnen direkt istället för att transporteras till återförsäljare och direkt bli typ 10.000 dyrare. Så jag slog till.

Som sagt en Palms från 04 eller 05 tror jag det var. 9 tons vagn, ramstyrning och kranen heter 655. Gamla vagnen jag hade var en ren 5 spaks + 1 till stödben. Denna är det två yttersta spakarna rörliga åt alla håll samt mellan dem sitter 2 för stödben samt 2 för grip och utskjut, kallar man det för 4+2 då?

Känns ok att få köpa den till inbytespris. Hämtning blir till veckan och kan då slänga upp några bilder om ni vill se?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Inbytespris

ananders  
#226193 Grattis till köpet och jag tycker du betalat ett helt ok pris.

Användarvisningsbild

Re: Inbytespris

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#226214 Kul, bilder jo.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).