Elmia Wood 2013

Nyheter på Elmia Wood 2013

48 inlägg 33883 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211244
stektlök skrev:Ok rormok, jag beställer en !! strl xl då jag inte siktar på att gå ner :grin:
Ps. kan du fixa andra färger på tröja ? Ska vi pm:a adresser å dyl till dig

:mrgreen: :mrgreen:

Det jag visade på bilden var en ide att diskutera ,först och främst måste Fredrik säga sitt och så måste dett kollas kostnader .
Men jag skall se om jag kan göra en prov tröja först.
återkommer här när jag har kollat.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

stektlök  
#211248 Ja de e klart men jag gillade iden så jag tänkte... bäst att slå till direkt !
Tala med forums-ÖB å sedan kommentera i länken så vi får veta.

Mvh

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Fredrik Reuter  
#211262 Hej,
Jag kommer prata vidare med Rormok ang T-shirts, jag tror det kan bli bra.

För er som undrar så kommer det finnas möjlighet att införskaffa diverse kläder och huvudbonader inför och/eller på mässan. Jag håller på med beställningen för detta och kommer återkomma om detta när det börjar närma sig.

Tror det kan bli riktigt bra!

Vi hörs vidare!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#221385 Hur går det med provkollektionen? :)

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

vedförsäljan  
#221522 undrar det samma nu :grin:

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

vedhandlaren  
#221546 det är absolut något för flickvänner. det är ute i skogen och helt ok om man bara vill gå och slappna av. kanske inte så mycket att övrigt än saker inom brunchen men dock underbar natur.


stektlök skrev:Blir förövrigt mitt första Elmia-wood: Ser fram emot det som f...n :!:
Finns det mycket provkörning man kan få göra ?
Mycket mat? och då helst stekt men grillat funkar också!

Är det något flickvänsvänligt på mässan ?

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222138
vedhandlaren skrev:det är absolut något för flickvänner. det är ute i skogen och helt ok om man bara vill gå och slappna av. kanske inte så mycket att övrigt än saker inom brunchen men dock underbar natur.


stektlök skrev:Blir förövrigt mitt första Elmia-wood: Ser fram emot det som f...n :!:
Finns det mycket provkörning man kan få göra ?
Mycket mat? och då helst stekt men grillat funkar också!

Är det något flickvänsvänligt på mässan ?


Men det kan bli lite otåligt om man fastnar på något ställe för att fördjupa sig. 8)

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Skogstomte  
#222167
stektlök skrev:Blir förövrigt mitt första Elmia-wood: Ser fram emot det som f...n :!:
Finns det mycket provkörning man kan få göra ?
Mycket mat? och då helst stekt men grillat funkar också!

Är det något flickvänsvänligt på mässan ?


Du kommer att gilla det!
Du har en väldig tur och bra kontakter om du lyckas få köra något. Antar att det är en försäkringsgrej. Plus att mässan skulle få hålla på i två månader om all skulle få "komma till".

Finns korvmojar lite här och där, varmkorv & hamburgare. Ofta kö men inget extremt. Värst kring lunchtid såklart. Ganska dyrt. Brukar ta med lite fika så kan man gå undan och äta. Mässan är ju mitt i skogen.

Ta med: regnkläder om det verkar behövas, varma kläder, bra ryggsäck och bra skor! Gärna skavsårsplåster och nån värktablett så slipper du få da´n förstörd av en så banal sak. Man går nog ett par mil på en heldag.

Beror på vad du har för flickvän! Allt är relaterat till skog och man blir gärna stående vid något intressant. Allt är utomhus eller möjligen i tält. Tror du det kan bli problem så är det 2 - 3 mil till A6 (köpcentrum å inget annat :wink: ) i Jönköping så får du lugn och ro.

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

svampbob  
#223045 Jag har sån tur att min respektive ska jobba där så jag får glida runt och titta på det som intresserar mig medan hon får slita.

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

finskpinne  
#225468 Ponsse meddelade just att dom kommer att visa upp nån ny produkt på Elmia.

http://www.ponsse.com/se/media-archive/ ... -wood-2013

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

JD 2006  
#225485 Oj Oj det här blir spännande nu blev man nästan sugen på att köra ner.....lite långt bara....

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Smålandshuggarn  
#225499
JD 2006 skrev:Oj Oj det här blir spännande nu blev man nästan sugen på att köra ner.....lite långt bara....



De e bar o åk 8)

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

JD 2006  
#225745
Smålandshuggarn skrev:
JD 2006 skrev:Oj Oj det här blir spännande nu blev man nästan sugen på att köra ner.....lite långt bara....



De e bar o åk 8)


Hmmm...nja får väl se..... :???:

Slog in en vägbeskrivning enligt den 110 mil....

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Mäki  
#225769
JD 2006 skrev:
Smålandshuggarn skrev:
JD 2006 skrev:Oj Oj det här blir spännande nu blev man nästan sugen på att köra ner.....lite långt bara....



De e bar o åk 8)


Hmmm...nja får väl se..... :???:

Slog in en vägbeskrivning enligt den 110 mil....

Jag kollade hur långt jag har och det är 950km men då ska jag använda färjan över
till Sverige men det hindrar inte mig från att åka. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Smålandshuggarn  
#225782 For upp te Nolia 2011 med chefen o 2 kollegor. Ca 90 mil enkel resa men med övernattning ca halvvägs o ett gött gäng o åka me så gick de bra o va helt klart värt de. Har ca 6 mil te Elmia så de e behagligt nära, blir fyra heldagar på mässan :mrgreen:

Ska bli kul o träffa nåra av er här på forat i Skogsforumtältet

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).