Arbetskläder för skogen

Dubbar ni ur på sommaren?

4 inlägg 5495 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dubbar ni ur på sommaren?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224948 Ja, is och snö är borta sedan länge, täntke jag skulle skruva ur mina HM11-dubb ur kängorna. Men det var inte så lätt, kanske satte jag dem för djupt?

Hur gör ni, dubbar ni ur?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Dubbar ni ur på sommaren?

T Landström  
#224950 De gånger jag haft dubb i stövlar/kängor har jag låtit dom sitta... Kan vara gôtt med bra bett under fötterna även på sommaren.

Avatar Fallback

Re: Dubbar ni ur på sommaren?

sveno  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224951 Jag dubbade ur, men det var inga problem. Någon enstaka dubb fick jag rensa runt med en liten skruvmejsel och liksom bända upp den lite för att få grepp med monteringsverktyget.

Däremot funderar jag på om jag ska dra ur dubben ur traktordäcken. Det är ju lite fler där och mer jobb. Sen funderar jag på om det kan bli lurigt att få tillbaka dem om det kryper in grus i hålen och om det gör nåt att det är grus i hålen.

Användarvisningsbild

Re: Dubbar ni ur på sommaren?

Skogshuggarninorr35  
#224952 Är det vanliga dubb bör du nog göra rent, men har du skruvdubb så skruvar du dom ändå i "nytt" gummi till hösten

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).