Motorsåg och handhållet

Husky 346XPG läcker kedjeolja

33 inlägg 26730 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222126 Vilken slang har du?

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Bajk  
Avatar Fallback

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Bajk  
#224449 Tillverkningsår???

skogsbilder/image.php?album_id=452&image_id=7827

Användarvisningsbild

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

T Landström  
#224452

2011?

Avatar Fallback

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Bajk  
#224453 Hittar slangen på denna sprängskiss

http://m.husqvarna.com/ddoc/HUSI/HUSI20 ... aa__14.pdf

Artikel:537 41 32-01

Användarvisningsbild

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224455 HVA har tydligen ändrat på slangen till NE-modellen. 346 "Classic" har den hela slangen men här är den uppenbarligen delad.

Avatar Fallback

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Bajk  
#224460 Vad står "NE" för?

Användarvisningsbild

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224461 NE = New Edition, den har en 50 cc-motor, primer-pump, silvergrå svärdskåpa och dekompventil medan den gamla har en 46 cc-motor (som är något svagare) och inget av det andra.

Avatar Fallback

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Bajk  
#224462 Ok! Tack

Och annan startapparat?

Användarvisningsbild

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224463 Japp, det verkar så också om man jämför IPL. Linhjul och fjäder är samma men kåpa och handtag skiljer (man har tydligen lyckats med att spara in en detalj, 501 63 06-01, med den nya kåpan !!)

Avatar Fallback

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Bajk  
#224468 Efter att ha kollat oljeslangen en gång till så verkar det mer som det läcker runt slangen som kommer ifrån oljetanken (537 10 11-01), att den inte ligger tätt utan rinner vid sidorna.

Användarvisningsbild

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Skoghem  
#710107 Försöker väcka den här gamla tråden 🙃
Har en jonsered 2147 (nästan säker, har tappat minnet OCH dekalen på sågen), är rätt säker på att det är samma som gamla hv 346.

Fråga: matarslangen som på min modell är (var) i ett stycke bröts av när jag bände loss pumpen 😮. Vad heter denna del och var kan jag hitta den? Kan tyvärr inte hitta den på skogsverktyg.

(Kuriosafråga:Rev isär sågen idag, visade sig att en liten bit av gjutgodset på pumpen gått av intill de "klackar" som utgör stopp för det olika lägena för oljemängden. En av dessa lösa bitar hade lagt sig så det verkade blockera drevet för snäckgången. Är det verkligen möjligt att oljepumpen kan vara låst utan att oljepumpsdrevet och därmed hela sågen tar stopp? Kanske trillade den flisan bara ner där när jag skruvat bort plåten? Pumpen verkar ok och det var inget stopp i slangen heller, försöker fortfarande begripa varför den inte matade olja 🤔)

Användarvisningsbild

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Nyborg  
#710118 Finns på bla Maskinklippet. /Johan 😀

Användarvisningsbild

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Auktioneronline.se  
#710201 Själv haft samma problem med en sådan, sålde den och köpte en annan men synd då det är en mycket bra såg!

Användarvisningsbild

Re: Husky 346XPG läcker kedjeolja

Skoghem  
#710229 Tack för svar!
Jag ringde Entrepenadbutiken här i Göteborg, fick riktigt bra hjälp snabbt! Ny slang och nytt oljepumpsdrev=119:-, skulle komma in om två dagar. Värt!
Ska senare göra om jobbet med min Hv 51 som matar bra men läcker olja.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).