Vedmaskiner, flishuggar

Palax ks 35

85 inlägg 55688 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Palax ks 35

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#223701 Nej 35 cm brasved med 6-yxa.

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Palax ks 35

jonathanA  
#223790 Okej! Då snurrar det på fint! Kul att du är nöjd! Det är jag med!

Avatar Fallback

Re: Palax ks 35

mbtrac  
#224146 KÖR MED PALAX KS 35 MED BORD MED DUBBLA DRIV MOTORER PÅ VEDBORDET ,UNDRAR VARFÖR INTE DET GÅR ATT BACKA MATAR BANDET DET GICK PÅ HAKKI PILKE . GÅR DET ATT KOPPLA OM PÅ NÅGOT SÄTT SÅ MAN FÅR BACK.

Användarvisningsbild

Re: Palax ks 35

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224243 Det går ju att backa, man bara vickar spaken bakåt.

Användarvisningsbild

Re: Palax ks 35

ananders  
#224258
mbtrac skrev:KÖR MED PALAX KS 35 MED BORD MED DUBBLA DRIV MOTORER PÅ VEDBORDET ,UNDRAR VARFÖR INTE DET GÅR ATT BACKA MATAR BANDET DET GICK PÅ HAKKI PILKE . GÅR DET ATT KOPPLA OM PÅ NÅGOT SÄTT SÅ MAN FÅR BACK.


Saknar också den funktionen på min Palax "fattigmans" varianten, dvs utan joystick.

Användarvisningsbild

Re: Palax ks 35

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224260 Jaha det är Ergo-modellen, visste inte att det inte finns back å den.

Avatar Fallback

Re: Palax ks 35

mbtrac  
#224263 mkt märvärdigt att de har slopat back på bandet trots stora klyven på maskin, kanske går att bygga om, med lite ventiler,,

Användarvisningsbild

Re: Palax ks 35

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224296 Bygg om till S-modellen med joystick isf, det är så mkt bättre än att
stå och slita manuellt.

Avatar Fallback

Re: Palax ks 35

mbtrac  
#224315 ja det är nog bra ide, måste kolla pris annar får man väl byta hela maskin, vet inte hur mkt ombyggnads sats kostar. det går lättare, med youstick.

Användarvisningsbild

Re: Palax ks 35

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224321 Jovisst går det lättare, kompisen har en maskin av annat märke som är manuell, han kommer
att byta till joystickmaskin pga det är så slitigt när det börjar bli mängder med kubik.
För en som bara gör vinterveden åt sig själv så lär det dock inte spela nån roll.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).