Skördare

Loglift L280V

16 inlägg 9331 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Loglift L280V

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20054 Någom som kört den?
11m räckvidd och lyfter 2.8t på 10m.


http://www.hiab.com/content/Products_gl ... 7507856951





   TS
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20063 den ser ju onekligen stark ut.. och stämmer det att den lyfter 2,8t på 10 m så är den ju bättre än parralell kranarna ... men sen är ju frågan hur snabb kranen är också.. men såg inte alls fel ut :)

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20066
970D skrev:den ser ju onekligen stark ut.. och stämmer det att den lyfter 2,8t på 10 m så är den ju bättre än parralell kranarna ... men sen är ju frågan hur snabb kranen är också.. men såg inte alls fel ut :)



LOGLIFT 280 V
Technical info
Max lifting capacity, gross 280 kNm
Max. outreach (m) 11,03 m

   TS
Avatar Fallback
valmet 901  
#20081 Det där med KNm / tonmeter blir jag då aldrig klok på "ex" cranab crh 15 är på 156KNm = ca 15,6 tonmeter och ska då klara 1560kg på 10m, men då står det samtidigt att den lyftar 1020kg på 10m,är det jag som är dum lr :?

Avatar Fallback
DaPe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20088 Kan det inte vara så att de har dragit bort kranens egna vikt då de nämner 1020 kg på 10 meter?

/DaPe

Användarvisningsbild

Ägaren till logliften 280V

mikado  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22397 Hej!
Det är jag som kör med timberjakcen 1470D med L280V.
Fakta: Loglift 280V lyftmoment 11m= 1700kg, 10m= 1900kg
Vridmoment 65kNm
Fakta: John Deere HC8 lyftmoment 10,7m=1370kg, 9,7m= 1550kg
Vridmoment 60kNm
Fakta: John Deere 210H lyftmoment 11,5m=960kg, 9,7m=1320kg
Vridmoment 43,6

Jag kan bara säga att jag är jätte nöjd med 280V. Vi satte på den sommaren -06.
Har nu gått 4000 timmar och till 95% felfritt.
Har bl.a. kört test för john deere och testat H290 aggregatet, har aldrig tidigare kört något aggregat som tar så grov skog (5-6 m3=gran)

Här är lite kort:
MVH.TB MikadoForestry

Avatar Fallback
Månstorpan  
#22402 hej mikado, ser väldigt intressant ut me den kranen... vore skoj å få sen den jobba på riktigt! vart bruka du hålla te å köra?

Användarvisningsbild
mikado  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22403
Månstorpan skrev:hej mikado, ser väldigt intressant ut me den kranen... vore skoj å få sen den jobba på riktigt! vart bruka du hålla te å köra?
Hej månstorpan Värnamo Småland.

Användarvisningsbild
pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22409 Välkommen till forumet! :D Det verkar ju vara rejäla grejor, när t.o.m ch8 hamnar efter! Är det tvåvånings vridhus på den där också ?

Användarvisningsbild
mikado  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22422
pendomaster skrev:Välkommen till forumet! :D Det verkar ju vara rejäla grejor, när t.o.m ch8 hamnar efter! Är det tvåvånings vridhus på den där också ?
hej, bara en vånings vridhus.. :D

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22444 Blir det inte sinksamt att köra vekare skog med detdär aggregatet? Eller ni kanske aldrig kör vekt. Hörde nå rykte om att nån neråt köpte in manuell fällning för 150 000 om året och därför skaffade 290.

Avatar Fallback
Månstorpan  
#22808
mikado skrev:
Månstorpan skrev:hej mikado, ser väldigt intressant ut me den kranen... vore skoj å få sen den jobba på riktigt! vart bruka du hålla te å köra?
Hej månstorpan Värnamo Småland.


fasen de va ju inte så långt härifrån.... hur hittade ni den kranen eg? ni är helnöjda me den?

en annan saknar ju en hel del kraft me sin 210:a känns som en liten leksak jämfört me din..

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22812
Månstorpan skrev:
mikado skrev:
Månstorpan skrev:hej mikado, ser väldigt intressant ut me den kranen... vore skoj å få sen den jobba på riktigt! vart bruka du hålla te å köra?
Hej månstorpan Värnamo Småland.


fasen de va ju inte så långt härifrån.... hur hittade ni den kranen eg? ni är helnöjda me den?

en annan saknar ju en hel del kraft me sin 210:a känns som en liten leksak jämfört me din..


får göra ett studie besök hos han Anders.

   TS
Avatar Fallback
Månstorpan  
#22821
Henrik K skrev:
Månstorpan skrev:
mikado skrev:
Månstorpan skrev:hej mikado, ser väldigt intressant ut me den kranen... vore skoj å få sen den jobba på riktigt! vart bruka du hålla te å köra?
Hej månstorpan Värnamo Småland.


fasen de va ju inte så långt härifrån.... hur hittade ni den kranen eg? ni är helnöjda me den?

en annan saknar ju en hel del kraft me sin 210:a känns som en liten leksak jämfört me din..


får göra ett studie besök hos han Anders.


Ja absolut! jag är på! får åka inna vårbruket börjar isf för sen lär de väl bli fullt å göra där ett tag...

Användarvisningsbild
minikaparen  
#24953 Går kranen så bra som siffrorna visar eller... Hur upplevde du det när du skiftade kran,har själv en 210:a nu men skulle vara fint med lite mer lyftkraft eftersom jag kör mycket frötall

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).