970D skrev:Jag hade INTE köpt en king cab... för det var nått fel med dem att dem inte smörjde ordentligt... och vad jag vet så är det ingen av "skogsnissarna" eller nån annan i nått liknande yrke som kör king cab längre... utan dem kör Mitsubishi... så hade satsat på en sån istället...
masterchief skrev:970D skrev:Jag hade INTE köpt en king cab... för det var nått fel med dem att dem inte smörjde ordentligt... och vad jag vet så är det ingen av "skogsnissarna" eller nån annan i nått liknande yrke som kör king cab längre... utan dem kör Mitsubishi... så hade satsat på en sån istället...
Det där är skrönor, klart en och annan har havererat, det har mitsubishi med. I mina trakter så vågar inte folk köpa 130hästars varieanten av mitsusbishi för ryktet säger att motorn är en tidinställd bomb. har inte sett vare sig någon rasad king cab eller l200 i mina trakter.
Här nede hos mig är fördelningen ca 50% Nissan, 30% Mitsubishi och 20% andra märken. Tror det är mycket tillgång av service som styr.
Inga av bilarna är dåliga idag, de flesta pickuper är väldigt jämförbara.
pgo_jim skrev:izusu är ju bra pickuper vad jag läst iaf
Valmet830.3 skrev:Hej allihop,
Har pga. olika omständigheter kommit i läget att två bilar bör bli en..
Så en Saab 9-5 kombi och en L200:a ska helst kunna ersättas av en bil, har tittat lite på KingCab Navara modellen som kom -02 och såldes till -06 .
Är det någon här på forumet som har erfarenhet av dessa? Läste i någon gammal test från teknikens värld att KC:n hade lägre bränsleförbrukning än L200:an.
Men tyckte iåf att deras siffror på L200 var högre än vad jag har i snitt på min egen som är äldre än den dom testat.
Var ligger era KC i snitt?
Någon som provat att sätt i KCR-box?
masterchief skrev:970D skrev:Jag hade INTE köpt en king cab... för det var nått fel med dem att dem inte smörjde ordentligt... och vad jag vet så är det ingen av "skogsnissarna" eller nån annan i nått liknande yrke som kör king cab längre... utan dem kör Mitsubishi... så hade satsat på en sån istället...
Det där är skrönor, klart en och annan har havererat, det har mitsubishi med. I mina trakter så vågar inte folk köpa 130hästars varieanten av mitsusbishi för ryktet säger att motorn är en tidinställd bomb. har inte sett vare sig någon rasad king cab eller l200 i mina trakter.
Här nede hos mig är fördelningen ca 50% Nissan, 30% Mitsubishi och 20% andra märken. Tror det är mycket tillgång av service som styr.
Inga av bilarna är dåliga idag, de flesta pickuper är väldigt jämförbara.
Ponsse Ergo skrev:Köp INTE en King Cab, det här hänt sju stycken skogsentreprenörer runt härikring på ett halvår, när dom har börjat gå kring 10 000 mil så har motorerna skurit lr vad man ska säga, För en komme en vevstake ut genom blocket till exempel. Motorbytet kostar ca 80 000! Det värsta är ju att Nissan inte kan erkänna att dom har något fel på dom motorerna