mån 22 apr 2013, 22:27#222713
Kopplingen har jag kollat, den är ok. Jo man vet ju hur det blir med brustna fjädrar, Har haft både 234 o 238or med dom där skitfjädrarna. 242an har den betydligt bättre spiralen. Det är dock stor skillnad på en brusten fjäder mot detta. Släpper jag gasen o väntar tills den är nere på kanske 4000 o trycker in gasen så händer inget, den bara dör. Om kopplingen strular borde man ju kunna hålla den på 3-4000 varv med gasen men det är omöjligt nu.
Obs att jag uppskattar varvtalen här nu, tomgång är väl typ 2000varv eller?
Stift har jag inte bytt men det är ju snabbt kollat,får bli imorrn. Lättar nog på cylindern oxå om det inte hjälper.
Jag har inte provat att belasta den efter att det hände. Tog reserven direkt i lördags o sen har jag bara provat i tomme.
Magnus M
MS 660, MS 241, MS 200,346xpg, 2x242xpg, 2x238sg, 234sg, Fordson Super Major m Väsekran, Nyholms 5,5 tons kärra, Holder A55, Moheda 6ton med Terrikran