Vedmaskiner, flishuggar

hakki pilke big x 50

8 inlägg 9792 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

hakki pilke big x 50

michaelll  
#206105 Jag har nu en big x47 och funderar på att byta upp mig till en big x 50. Finns det någon som har erfarenheter av en sådan maskin?



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: hakki pilke big x 50

michaelll  
#220742 Nu har jag erfarenheter av en big x 50. Vad ni än gör köp aldrig en sån maskin. Jag har kört ca 80 kbm nu och har bara jävlats.
Relä till yd start.
Relän till längdmätning.
Ny fotocell till längdmätning.
Dålig passform på plåtar och skydd.
Dåligt spänd fjäder till klyvretur.
Trycker inte ordentligt i klyven.
Krångel med motorskydd.
Svag på frammatnigsbandet.
Och nu sitter spaken till sågen lös.
Sen blev jag lovad en 12 bitars yxa och en spånslang dagen efter leverans.
Jag fick vänta tre veckor.

TREJON SUGER. Nästa gång blir det en kisa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: hakki pilke big x 50

jonathanA  
#220747 Tråkigt att höra! Har hört en liknande historia med en 48:a!

Avatar Fallback

Re: hakki pilke big x 50

michaelll  
#220748
jonathanA skrev:Tråkigt att höra! Har hört en liknande historia med en 48:a!


Jag blir så förbannad. Man köper nya grejor för att man ska slippa skruva och jävlas, så får man skruva mer än man någonsin gjort. 😡

   TS
Användarvisningsbild

Re: hakki pilke big x 50

stegmaster  
#220766
michaelll skrev:Jag blir så förbannad. Man köper nya grejor för att man ska slippa skruva och jävlas, så får man skruva mer än man någonsin gjort. 😡

Men det finns vel garanti på den??
Om dom inte klarer av at fiksa alt som er fel på den innom rimelig tid, har du vel krav på at få byta tilbaka den??

Inte konstigt at du er förbannad, så ska det ju inte vara. :cry:
Proffsmaskiner förventer man ju ska rulla på ganska så felfritt, åtminstone dom första åren.
Stå på dig.

Avatar Fallback

Re: hakki pilke big x 50

michaelll  
#220785 Jo det är klart det finns garanti, men ändå så här illa ska det inte vara. Återförsäljaren är hopplös att få tag på. Fortsätter det så här så tippar jag den igenom skyltfönstret hos maskinhandlarn.

   TS
Användarvisningsbild

Re: hakki pilke big x 50

Orca  
#418966 Hej.
Jag har just startat en tråd om Hakki Pilke Big x47.
Du får gärna vara med och dela med dig av dina erfarenheter.
mvh, Mikael

Hakki Pilke Big x47

Användarvisningsbild

Re: hakki pilke big x 50

bm600  
#448641
michaelll skrev:Jo det är klart det finns garanti, men ändå så här illa ska det inte vara. Återförsäljaren är hopplös att få tag på. Fortsätter det så här så tippar jag den igenom skyltfönstret hos maskinhandlarn.

Vilken årsmodell är det? Vi håller på o köpa en ny 50, dom ska tydligen börja marknadsföra dom i sverige igen.. Den 42a vi har nu har ju gått djäkligt bra så man vill ju ha nåt liknande.. Big x 47 gillade jag aldrig men känns som dom utvecklats en del?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).