Skogsekonomi

Skogskonto! Men i vilken bank!?

20 inlägg 12668 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

Midgård  
#220273 Jag hade mina skogskonton hos Swedbank tidigare då jag har väldigt nära till deras bankkontor. Dock låg Swedbanks skogskontoränta hela tiden så mycket under Danske Bank att jag till slut tröttnade och flyttade alla skogskonton till Danske Bank. Det är dock bara skogskonton jag har hos Danske Bank då andra banker erbjuder mycket bättre ränta på t ex sparkonton.
Jag nyttjar inte bankerna för något annat än bankkonton så det enda de kan konkurrera med för min del är inlåningsräntan.

Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

loppan  
#220278 Det är mycket bra att man är aktiv och flyttar pengarna dit det räntar sig bäst,det sätter press på storbankerna som alldeles för självklart ska låna ens pengar.

Satte själv av till skogskonto härom dagen,dock så blev det den lokala sparbanken med 2.35% ränta.

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

surjämten  
#226313 Hej på forumet !
Någon som är någorlunda uppdaterad på ränteläget på skogskonton i olika banker ?

Kuriosa om bankvärlden för den som orkar !

Öppnade ett tillväxtkonto på tre år hos Nordea för två år sedan. Tilläggsräntan skulle öka för varje årsperiod enl. 1,8 - 2,2 - 2,5 %. Den FASTA räntan var satt till 0,96 %.
Fick i går årsbesked för år två. Där hade då den FASTA räntan sänkts till 0,3% och år två:s avkastning tagit ett rejält steg tillbaka ! Tvärt emot vad jag informerats om !
Blev man förvånad ?? Knappast !!

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

Håkanwistrand  
#226380 Jag är amatör så det är en sak med det här som jag inte fattar. Om jag har lån på skogen vilket de flesta har o den räntan är ca 3% just nu. Lönar det sig knappast att sätta pengar på skogskonto??? Borde vara bättre att amortera???
Eller har jag missat nåt???

Avatar Fallback

Re: Skogskonto! Men i vilken bank!?

haggloader  
#226383 Skatteeffekten som du får ett enskilt år utan skogskonto.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).