Bioenergi

Inköpspriser vedråvara

66 inlägg 31649 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Inköpspriser vedråvara

Vedproducent  
#184494
herjman skrev:Låter smidigt, men det är alltså bolag som äger egen skog eller rena entreprenadföretag?

Inte i mitt fall.

Avatar Fallback

Re: Inköpspriser vedråvara

vedhandlaren  
#184497 jag har entreprenadföretag som jag köper av. en överenskommelse om diameter och längder. som ved producent säger så slipper man köra runt o kolla på travarna innan..

jag ligger på två veckors framförhållning till mina leverantörer men jag lämnar en preleminär lista vad som behövs under året


ett samtal så är det beställt och färdigt. min leverantör medelar min timmeråkare som planerar in det som ett retur lass så blir frakten till rätt pris

Avatar Fallback

Re: Inköpspriser vedråvara

skogslasse  
#219760 Väcker liv i denna tråden...
Tänkte såga ner en del björkar och tänkte det var enklast att sälja allt till vedhandlarn därhemma.
Vad ska jag begära för pris?
Av det jag kunnat utläsa från denna tråden verkar det som om 200kr + moms travat verkar rimligt.
Då kör jag antagligen det till hans vedplan.

Avatar Fallback

Re: Inköpspriser vedråvara

skogsbonne  
#219808 200-250 stämmer bra. hur långt är det till han? är det en bit så ta 250 du

Avatar Fallback

Re: Inköpspriser vedråvara

skogslasse  
#219819 3km o det blir antagligen bara några vagnslass.
Har iofs piggkedjorna på så det jobbiga blir ju att plocka av dom iom att jag nog vill fortsätta att ha dom på ett tag i vår

Avatar Fallback

Re: Inköpspriser vedråvara

vedförsäljan  
#219998 180+moms och frakt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).