Slurfi skrev:Är det bra det?
Att det är en Volvo menar jag.
Enstaberga skrev:Fick hem min "nya" BM 650 i veckan, en riktigt fin rackare från -77 med 3900 timmar, bra däck och välhållen hytt. Fräsch orginallack och fungerande radio som det står Chrysler på så den åker ut till någon hugad raggare.. Tillockmed framstänkskärmar som saknar bucklor, all el funkar dessutom. Nu ska jag bara hitta en passande lastare också så är min lycka gjord. Att gå från Boxer 350 med Ålölastare utan servo till detta är inget jag ångrar....Får jag träna lite på växlingarna så går det nog att köra ordentligt också. Är det någon som vet varför växellådan har så lustiga lägen?
/Jörgen
Enstaberga skrev:Jag hittade annonsen på lantbruksnet som ju sparar sina säljobjekt i evinnerlig tid, skickade en förfrågan till säljaren om traktorn var kvar och den var ju det..En mycket trevlig prick förövrigt med egen smedja i krokarna runt Valdersmarsvik. Priset var satt till 55000 + moms men eftersom han mer eller mindre glömt bort traktorn som stod i en grannes lada så lyckades jag såga ner priset till 50000 + moms och inklusive frakt hem till mig. Ett mycket bra pris med tanke på traktorns skick. Jag har sett risiga 650 med 9000 timmar som folk och företag vill ha 70000+ för vilket de givetvis inte är värda. Men ibland ramlar man på en bra affär och mycket beror det ju på, som i mitt fall, den väldigt trevliga och ärliga säljaren.
Han hade runt 40 traktorer förövrigt så det blir nog att åka dit igen för ett besök i sommar..Jag har ju ännu ej ingen Victor i samlingen.. Men tillbaka till min lilla undran, är det ingen som har en förklaring till varför växellägena är placerade som de är? 1:a och 2:an lite vid sidan av och 3:an sitter åt helvete åt vänster..