Skogsvagn (Huggarvagnar)

Dålig drift vreten

27 inlägg 16918 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dålig drift vreten

mbtrac  
#207421 har varit ägare till vreten drivvagnar 2st tidigare blan andra, vad jämför du med , det är hjälp drift .ganska små motorer , är bättre än,utan ,går inte att jämnföra med moheda 155. weimer 14 rdm som driver bättre krono är mkt starka.du måste ha mkt luft i däcken. m.v.h.värmland.

FTG
Avatar Fallback

Re: Dålig drift vreten

Niklas persson  
#218596 Nu jävlar drar det!
Efter mycket om och men har jag fått driften till att fungera bra, riktigt bra faktiskt. Fick göra nya mindre rullar och flytta kolvarna som trycker ner rullarna så dom trycker ner rullarna ordentligt! Tycker dock att dom snurrar lite sakta men de gör ente så mycket, går ju oftast inta att köra så fort där driften behövs.. Har nu i helgen kört ut närmare 200kbm ved ur ett fruset kärr så de e väl rätt bra. Hade inte gått utan driften så jag e mycket nöjd!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dålig drift vreten

jonathanA  
#218606 Superkul att höra! Var håller du till i landet niklas?

Avatar Fallback

Re: Dålig drift vreten

Niklas persson  
#218608 Nere i Skåne. Jo jag har faktiskt ändrat uppfattning om traktor och skogsvagnar.(har kört skotare förr) går ju rätt bra även om man aldrig kan jämföra med en riktig skotare...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dålig drift vreten

jonathanA  
#218623 Efter drygt ett halvår med driven vagn så kan jag bara hålla med! Möjligheterna ökar väldigt!

Avatar Fallback

Re: Dålig drift vreten

Obon85  
#218706 Hej!

Såg denna tråd först nu... har haft delvis samma problem på våran vreten vagn, fick oxå bygga nya rullar som passade i däck mönstret bättre sen driver d utav hundan...


Mvh

Användarvisningsbild

Re: Dålig drift vreten

ss0803  
#218801 Att skota 200 m3 på en helg lät imponerande med ett traktorekipage, men skotarvana och bra fart på kranen underlättar naturligtvis!

Användarvisningsbild

Re: Dålig drift vreten

jonathanA  
#218802 Kanske var 200m3 löst! 10lass om dagen 2 dagar borde gå!

Avatar Fallback

Re: Dålig drift vreten

Niklas persson  
#218865 Jo jag menade löst. (Va ju ved) och det va maskinhugget, förenklar ju det en hel del också.. Men det är väl rätt ok ändå, var ju en bit och köra till upplaget och det var ju inga jättelånga dagar.
Men ni som kör en del borta, hur tar ni betalt, ja menar det blir ju rätt dyrt per kbm även om det är bra körning om man ska ha en ok timpeng.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dålig drift vreten

jonathanA  
#218929 Tog senast 625+moms för detta ekipage, skulle liggat över 700 om det ska bli bra!
CIMG1781.JPG
CIMG1778.JPG


Valmet 705 med mowi 1250 med drivning!

Användarvisningsbild

Re: Dålig drift vreten

land cruiser  
#218976 Det är väll bra 600+moms tar jag för en stor kund med mycket återkommande körningar och 675+moms för små jobb

Avatar Fallback

Re: Dålig drift vreten

OlaE  
#219146 Jag kör lite åt Södra nu i påskhelgen.

Rensar en gammal väg som är orörd sedan många år, och nu ska göras iordning för lastbilsstandard.
Vägen är isig och brant, och utan drift på vagnen hade jag inte kommit någonstans p.g.a skogsdäcken.

För detta jobb tar jag 500kr/timmen plus moms.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).