Vedmaskiner, flishuggar

CC volym på inmatningsrulle

6 inlägg 4626 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

CC volym på inmatningsrulle

Husqy346  
#218480 Ni som har extra hydrauliska inmatningsrullar innan vedmaskinens gummiband hur många cc är det på en sådan hydraulmotor?
Jag har hittat en på tradera som är på 225 cc blir den för stor?



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: CC volym på inmatningsrulle

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#218484 Bra fråga funderar också på att bygga något sådant till min hakki Pilke .
Har hittat lite på Ebay i Tyskland
http://www.hydrauliktechnik24.de/

Användarvisningsbild

Re: CC volym på inmatningsrulle

stegmaster  
#218492 Har ingen aning om cc, då jag köpte orginalruller som passer maskinen rakt av.
Rullarna er seriekoblat med bandet.

Så det måste ju vara nån sync. mellan rullar och band, ellers blir det ju fel om ruller och band inte går i takt, så att säga.
Köper du stor/stärk motor, så får du vel göra störra rullar för at öka hastigheten , och motsatt med mindre motor=mindre ruller.
Tror inte motorstorlek er avgörande, utan man får tilpassa rullstorlek som passer farten til bandet oavsett. :???:

Avatar Fallback

Re: CC volym på inmatningsrulle

Husqy346  
#218493 Det kommer ju bli en flödes reglerare i mellan så jag får det att bli samspelt sedan!

   TS
Användarvisningsbild

Re: CC volym på inmatningsrulle

stegmaster  
#218496
Husqy346 skrev:Det kommer ju bli en flödes reglerare i mellan så jag får det att bli samspelt sedan!

Ok, ska kolla i delekatologen om det står nåt om cc på motoren jag har.
Återkommer om jag hittar nåt.

Avatar Fallback

Re: CC volym på inmatningsrulle

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#218524 På min hakki Pilke 1x37 tr sitter en saker danfoss omp 400 motor till bandet

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).