Uppvärmning

Montera kassett i öppen spis.

21 inlägg 59722 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Montera kassett i öppen spis.

Simon.M  
#217202 Vi satte in keddys stora modell hemma hos far sjuhelvete vilken skilnad på värme det blev. vart rena bastun :)

Avatar Fallback

Re: Montera kassett i öppen spis.

Simon.M  
#217204 Tänk på att ta bort glasfönstren innan du monterar vart med att det gått sönder på 2 st o dom kostar 1000 kr om jag inte minns fel

Användarvisningsbild

Re: Montera kassett i öppen spis.

Kse  
#217213
opekka skrev:Jag har lite svårt att känna förståelse för diskussion om kulturminnesbrott när det är frågan om gulnad furupanel...
Har själv en stuga på Dundret som var rent hemsk, men som blivit bra efter många liter av vitfärg.

Söker varken förståelse eller inredningstips, bara en bra kassett.

   TS
Avatar Fallback

Re: Montera kassett i öppen spis.

k_h  
#217959 Har också en Keddy som ger bra effekt, dock är det ju inte hörnmodell med glas åt två håll. Eldat nästan dagligen vintertid de senaste 10-15 åren och inga problem alls. Jag vet inte om fläkten är nödvändig, med hål högt upp i kupan ovan kaminen så blir det bra blås på varmluften ändå. Jag tror att en värmeförflyttare i en vägg eller liknande är minst lika bra för värmen i stugan.

Användarvisningsbild

Re: Montera kassett i öppen spis.

rokon  
#217968 Har en kompis som har en keddys gjutjärnsinsats och den har han haft väldigt länge och jag förstår att de kan lova 20 års garanti för det har varit problemfritt för honom. Det där med fläkt har han fixat själv och det är bara en fördel att det är en stor gammal öppen spis med stor kåpa för allt det där teglet blir som en kakelugn också.

Användarvisningsbild

Re: Montera kassett i öppen spis.

vetinte  
#217985 Hittade denna annons just precis.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Ka ... m?ca=4&w=2

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).