Bioenergi

Svensk uppfinning för stubbrytning

11 inlägg 9579 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Svensk uppfinning för stubbrytning

Fredrik Reuter  
Användarvisningsbild

Re: Svensk uppfinning för stubbrytning

Skogshuggarn  
#10306
Admin@skogsforum skrev:Hej,

Lite video:

http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=799777

MvH Fredrik


Som en jättelik "dosfräs",,,, :lol:

Mera uppfinningar/video,,,,

http://video.msn.com/v/us/msnbc.htm??g= ... &fg=email&

Företaget:

http://www.tritonlogging.com/engineering.html

Avatar Fallback

Re: Svensk uppfinning för stubbrytning

Huggis  
#20616
En rotuppdragning som kritiseras eftersom det näringsrika så kallade humussystemet förstörs.



Har vi inte fått nog av dessa jävla stolpskott till idioter, duger inte något annat än å gödsla med.

Humussystemet, vilket jävla skämt... ska dom fridlysa alla komposter snart?

Avatar Fallback

Re: Svensk uppfinning för stubbrytning

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20620
Huggis skrev:
En rotuppdragning som kritiseras eftersom det näringsrika så kallade humussystemet förstörs.



Har vi inte fått nog av dessa jävla stolpskott till idioter, duger inte något annat än å gödsla med.

Humussystemet, vilket jävla skämt... ska dom fridlysa alla komposter snart?


Vart har du hållt hus Huggis var väl ett år sen du skrev nå senast. 8)

Avatar Fallback

Re: Svensk uppfinning för stubbrytning

Huggis  
#20623
Vart har du hållt hus Huggis var väl ett år sen du skrev nå senast. 8)


Jag tröttnade på att tala inför döva öron. Men nu är jag på hugget igen ;)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21709 hejsvejs! appropå uppfinningar :wink: så har jag i min ägo enda exet av det sk. "herkules" d.v.s stubbrutningsaggregatet som utvecklades av samma man som byggde stubbkrossen "malin" med hydrauliskt utbytbara sållar / roster , och detta var på 70-talet då det var "premiär för stubbhantering" ... detta aggreggat satt på en kockum 880 (fällare / läggare) och var i princip nytt . den maskinen köptes in ca: 1992 (osäkert årtal) och såldes till finland , men agg. behöll vi :lol: och det är en genuin konstruktion med en "tryckplatta" som gör att du inte behöver använda kranens kraft till att bryta stubben... som sagt ett fint aggregat.. jag monterade det på våran CAT 322L .. och monterade 2st "externa" rexroht hv16 ventiler för styrningen :wink:

nu vågar jag inte skriva mer om detta , för det är helt nyligen aktuellt med en nyproduktion av detta agg. i svedala..
(kan tillägga att jag kört och plockat stubb med detta , och att den sk. stubbfräsen nämnd ovan inte har en chans i produktion / driftsekonomi )

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21710 hejsvejs! appropå uppfinningar :wink: så har jag i min ägo enda exet av det sk. "herkules" d.v.s stubbrutningsaggregatet som utvecklades av samma man som byggde stubbkrossen "malin" med hydrauliskt utbytbara sållar / roster , och detta var på 70-talet då det var "premiär för stubbhantering" ... detta aggreggat satt på en kockum 880 (fällare / läggare) och var i princip nytt . den maskinen köptes in ca: 1992 (osäkert årtal) och såldes till finland , men agg. behöll vi :lol: och det är en genuin konstruktion med en "tryckplatta" som gör att du inte behöver använda kranens kraft till att bryta stubben... som sagt ett fint aggregat.. jag monterade det på våran CAT 322L .. och monterade 2st "externa" rexroht hv16 ventiler för styrningen :wink:

nu vågar jag inte skriva mer om detta , för det är helt nyligen aktuellt med en nyproduktion av detta agg. i svedala..
(kan tillägga att jag kört och plockat stubb med detta , och att den sk. stubbfräsen nämnd ovan inte har en chans i produktion / driftsekonomi )

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21711 oj så fel det kan bli :lol:

Avatar Fallback

Re: Svensk uppfinning för stubbrytning

dexter  
#114894 har suttit å leta efter de nya finska aggregat, det ska i kategorin "revolutionerad aggregat". är det nån som vet vilket jag menar?

Avatar Fallback

Re: Svensk uppfinning för stubbrytning

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116112
dexter skrev:har suttit å leta efter de nya finska aggregat, det ska i kategorin "revolutionerad aggregat". är det nån som vet vilket jag menar?



Hmm,är det den här du menar :?:
http://www.kareliatech.fi/xteho.php

Avatar Fallback

Re: Svensk uppfinning för stubbrytning

dexter  
#116118
Simba skrev:
dexter skrev:har suttit å leta efter de nya finska aggregat, det ska i kategorin "revolutionerad aggregat". är det nån som vet vilket jag menar?



Hmm,är det den här du menar :?:
http://www.kareliatech.fi/xteho.php

precis! äntligen, tack simba! :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).