tis 12 mar 2013, 10:55#216600
[quote="Mangan"
Hela idén med skogsskötsel är att få ut pengar tidigare än annars inte, att kalla något som betalar av sig på 20-30-40 år för kortsiktigt är lite knepigt, Svänga sig med klyschor går väl bra, men stämmer de?[/quote]
Om de var
mina inlägg du refererar till som "klyschor" så kan du väll skriva de.
Vet inte vad DU menar med "klyschor". Men när jag ser saker som pågår o har pågått i flera år när de gäller de jag skrev ang kortsiktighet så e de inga "klyschor" i mina ögon.
Har varit ute o titta på et flertal fastigheter som varit till salu o som precis har avverkats o set FÖRJVLIGA ut. Körskador etc. O de har inte varit "enstaka".
När jag sedan efterforskat så har det mer än en gång visat sig att fastigheten köpts ca 1-3 år innan o ägaren har inte bot på fastigheten under tiden. O de är inte ovanligt att han sitter i Stockholm o aldrig satt sin fot på marken.
Har ett fall på en fastighet som köptes för 2 år sen av en kille i Stokholm. Jag var på kommunen o ifrågasatte det. Jag var redan då övertygad om att han skulle kalavverka o aldrig hade för avsikt att bo på fastigheten. O sköta de långsiktigt.
O vad hände ? jo idag så kör skogsmaskinerna o hugger ALLT.
Jag vet inte som sagt vad du menar med "klyschor" eller vilken värd du lever i. Men i min värd har detta pågått i minst 20 år. De sista 20 år e vad jag kan uttala mig om för de var då JAG var ute som mest o kolla fastigheter.
Att du
Mangan ser det som en investering över tid 20-30-40 år e görbra men du kanske skulle se att alla inte gör så o att de kan leda till oönskade konsekvenser även för dig. O alla vi andra som ser de som en långtidsinvestering.
Nu låter de som om att jag tycker att alla Stockholmare e såna så för att inte här ska komma någon som känner sig kränkta så säger jag såhär.
DETTA ÄR INTE RIKTAT MOT ENSKILDA HÄR PÅ FORUMET. UTAN DET ÄR EXEMPEL PÅ HUR DET KAN GÅ TILL. O GÅR TILL. O DET ÄR INTE BARA STOCKHOLMARE SOM GÖR SÅ. UTAN DETTA INLÄGGET SKA SES SOM MITT SET ATT VISA PÅ DE KORTSIKTIGA TÄNKET SOM FINNS I SAMHÄLLET I STORT.
..