Skotare

Plastrutor till skogsmaskin.

9 inlägg 8182 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Plastrutor till skogsmaskin.

Krille  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2096 Det sitter 10 mm tjocka plastrutor i maskinerna som börjar bli svåra att se igenom. Blir lite besvärligt i längden. Det går väl inte få bort det vita men är det någon som vet var man kan få tag i nya till bra pris?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Plastrutor till skogsmaskin.

Skogshuggarn  
#2097
Krille skrev:Det sitter 10 mm tjocka plastrutor i maskinerna som börjar bli svåra att se igenom. Blir lite besvärligt i längden. Det går väl inte få bort det vita men är det någon som vet var man kan få tag i nya till bra pris?


Googla på "lexan polish" så hittar du garanterat div produkter för att putsa/polera och rengöra rutorna.
Jag har faktiskt provat en produkt som funkade bra, men kommer f-n inte ihåg namnet???????.

(Kan möjligtvis ha varit "Armor All"????) :?: :roll: :?:

Avatar Fallback
Fredrik  
#2099 Hej,
Jag har använt polishmaskin med skumgummitrissa och Autosol.
Det har fungerat bra för mig då både mindre repor och mattheten har försvunnit.
En passus dock - testa på ett mindre viktigt ställe först om det nu skulle vara en speciell plast i din rutor som inte tål denna behandling.

Lycka till!

MvH Fredrik

Avatar Fallback
Krille  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2162 Autosol funkade finfint. Tack för tipsen.

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2163 har du några bilder på hur det blev efter autosol?

Avatar Fallback
Krille  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2170 Kan knäppa några bilder, får se hur de blir. Rutorna blev inte direkt som glas men mycket bättre än de var. Ska köpa en polermaskin med mer effekt och gå på dem hårdare en gång till.

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2173 okej =)

Avatar Fallback
Neeo  
#2175 Blanda kalk och vatten i en hink och ta en svamp och tvätta plastglaset med funkar bäst.

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2176 Gör inte kalket så att rutorna blir helt vita?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar