Små skogsmaskiner och övriga maskiner

liten maskin

4 inlägg 2895 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

liten maskin

county  
#216131 hei trenger hjelp med en maskin fråga. selge min ford county654 med to tromlet vinsj, fordson super major. også kjøpe en kranman bison 6000 eller vimek 101-620. hva tror dere blir en del tynning/ved kjøring og kanskje 30-40 kbm sagtømmer.



   TS
Användarvisningsbild

Re: liten maskin

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216148 Är lite dålig på norska men förstår jag dig rätt att du idag har två traktorer, varav den ena har vinch, som du tänker sälja för att sedan köpa en miniskotare?

Miniskotare lastar betydligt mindre än en jordbrukstraktor med timmervagn och har kortare kran. Men de har andra fördelar såsom smidighet, framkomlighet, billiga i drift och ger obetydliga vägar i det kvarvarande beståndet.

Avatar Fallback

Re: liten maskin

ulfgustav  
#216163 Om det inte är mera du skall köra så kan en miniskotare vara ett bra alternativ, den har ju mindre kapacitet men är betydligt smidigare. Om du skall hugga och köra väldigt långt 5 - 5,5 m och grovt sågtimmer främst tall då är ju kranarna på miniskotarna lite klena, men med lite övning och teknik så går även de att hantera.
Vimek är en beprövad maskin, om du väljer en sådan så rekommenderar jag att du också köper boggieband till vagnen

Avatar Fallback

Re: liten maskin

8wdHypro500  
#216191 Om du vil, har jeg en Alstor for salg!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).