Traktorn i skogen

Vad är McCormick resp Dong Feng/Volvo ?

8 inlägg 8318 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad är McCormick resp Dong Feng/Volvo ?

axwell  
#214207 Är McCormick ett självständigt fabrikat, eller samma som..................?

DongFeng, nya Volvo Amazon?
Volvo lastvagnar och DongFeng, har dom något gemensamt med någon av de kinesiska minitraktorerna.
Vad skiljer DongFeng från resten av de kinesiska minitraktorer som säljs i Sverige ?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vad är McCormick resp Dong Feng/Volvo ?

stegmaster  
#214299 Detta var några konstiga frågor, vad menar du egentlig?? :o
Traktorer, lastvagner, kinatraktorer , och var kommer amazon inn i bilden?
Har du köpt köttbullar på Ikea til middag idag? :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad är McCormick resp Dong Feng/Volvo ?

axwell  
#214325
stegmaster skrev:Detta var några konstiga frågor, vad menar du egentlig?? :o
Traktorer, lastvagner, kinatraktorer , och var kommer amazon inn i bilden?
Har du köpt köttbullar på Ikea til middag idag? :wink:

Ursäkta min otydlighet beträffande "Svenska" Volvo.
DongFeng och Volvo bygger lastbilar tillsammans, vem som äger vem vet jag inte.
De dyrare lastbilarna får volvoteknik och de enklare en blandning av båda.

Volvo personbilar betraktas i Sverige som traktorer av "icke volvoälskare", Amazon hade lika modern teknik som dagens kinatraktorer.

Frågan var; har Volvo någonting med DongFengs kommande traktorer att göra?


McCormick är en helt annan fråga, ser deras annons i högerspalten.


Ingen risk med IKEA;s matutbud, vill inte tro att nöden blir så stor att jag måste äta någonting därifrån.
Köper inte heller matvaror från Irland, Danmark, Tyskland eller Nederländerna om nu ursprungsmärkningen stämmer.
Rökt kött (Hamburgerkött) från häst gillar jag skarpt.

Nej idag blev det Karbonade med Tomtebrus.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad är McCormick resp Dong Feng/Volvo ?

stihl91  
#215375 När New Holland köpte Case IH 2001 så sade Eu's konkurrensverk att de blev för stora. De blev då tvungna att sälja fabriken i Doncaster i England där man tillverkade Case IH. Italienska Acco som även har landini köpte då fabriken i Doncaster och tillverkade de gamla case traktorerna fast med ny färg och man tog tillbaka det gamla namnet Mccormick det var ett gammalt företag som IH hade köpt innan de blev köpta av Case. New Holland började tillverka röda new holland traktorer som dem kallade case ih. Som Jonsered och Husqvarna. Det går att köpa samma maskin i två olika färger med olika namn.
Idag tillverkas Mccormick i Italien och har utvecklat nya Serier som inte längre liknar case så mycket. Men tittar man på en Case IH av 2001 års modell och en Mccormick från 2002 så är det samma traktor.
Det är Trejon som är generalagent för Mccormick i Sverige.
Det är lite rörigt men hoppas det klarnade lite för dig.

Avatar Fallback

Re: Vad är McCormick resp Dong Feng/Volvo ?

axwell  
#215391 Tack, det var fram och tillbaka, rörigt men ändå klart.
Ungefär det jag anade, mycket hänger ihop.

Återstår då att se hur länge Volvo Lastvagnar inte är kinesiskt, DongFeng är väl inte heller någon obetydlig spelare inom lastbilar, traktorer osv.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad är McCormick resp Dong Feng/Volvo ?

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#215572 En organisations struktur på Dong Feng

http://www.dfmc.com.cn/info/organization_en.aspx

Kul att dom har en party kommitté och en party organisation :lol:

Volvo syns inte på denna men dock Nissan, Honda, Peugeot/Citroen

Avatar Fallback

Re: Vad är McCormick resp Dong Feng/Volvo ?

axwell  
#215619
T24X4 skrev:ul att dom har en party kommitté och en party organisation :lol:


Det betyder nog bara att partipiskan bestämmer vilka som sitter i kommitéerna.
Honda och Nissan inom Pickis-sidan och Citroën/Peugot för skåpbilar skulle jag gissa.

Volvolastvagnar för att man inte klarar de internationella miljökraven för större fordon med egen kunskap ?

Jodå Volvo är med i leken: http://www.volvogroup.com/SiteCollectio ... -final.pdf

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad är McCormick resp Dong Feng/Volvo ?

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#215709
axwell skrev:Volvolastvagnar för att man inte klarar de internationella miljökraven för större fordon med egen kunskap ?


Det är mycket troligt. Klarar dom internationella krav så ökar marknaden enormt.

http://www.dftractor.com/products.html

Visst är det lägre utsläppskrav på traktorer än lastbilar? I så fall så kanske dom vill låna teknik för avgasrening till deras traktorserie. I så fall är det nog bara en tidsfråga innan vi sen en 125 HK Dong Feng till salu här. Dom mindre är redan här men jag vet inte vilka krav dom har på utsläpp i en 25 HK traktor.

Dom ser ut att ha rätt så nya bearbetningsmaskiner från bland annat Mitsubishi.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).