Skogsvagn (Huggarvagnar)

Erfarenheter: T.Strand´s galvade vagnar?

20 inlägg 16150 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Erfarenheter: T.Strand´s galvade vagnar?

550  
#214778 Är det verkligen ett reellt problem med att kärror rostar upp? Antar att det är dyrare med galvning också.

FTG
Avatar Fallback

Re: Erfarenheter: T.Strand´s galvade vagnar?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#214783 Kan jag inte tänka mej men galv sitter bättre än färg och de är trevligt att se sina grejer frächa länge :)

Avatar Fallback

Re: Erfarenheter: T.Strand´s galvade vagnar?

Hema  
#214843
gnisten83 skrev:Kan jag inte tänka mej men galv sitter bättre än färg och de är trevligt att se sina grejer frächa länge :)


Precis! :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Erfarenheter: T.Strand´s galvade vagnar?

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#214890 Har de bara haft rätt järn från början så är galven bättre. svetsade en del förut & glömde säga till om att de skulle galvas när jag beställde matrialet. galven släppte stora flagor om man slog till på järnet. kommer inte ihåg vad i järnet som gjorde det men det var noga att säga till om det skulle till galven iallafall, så efter det sa vi alltid att det till galven.

Avatar Fallback

Re: Erfarenheter: T.Strand´s galvade vagnar?

Hema  
#232759 Såg en av vagnarna på Elmia, men den var inte som jag hade hoppats. Såg minst 2st sprickor i galvningen. Det var sådär frasigt, galvning såg tunn ut, men det kanske en bra också är. Hur kan man ställa ut en sådan? :(

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).