Verkstan

Ferguson 135 laddning

34 inlägg 32276 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ferguson 135 laddning

Valfridsson  
#211855
axwell skrev:
Valfridsson skrev:elschemat, det är ju visserligen inte allt för stora sifror men kan ju vara till hjälp om man lyckas läsa dom (även om det verkade svårt på bilderna).


Förstora genom att klicka på bilden, förstora ytterligare genom att klicka på kvadraten med pil snett uppåt, om det inte räcker använd "Ctrl och +" gång på gång.


Se där då lärde man sig nått nytt idag också! Och det blev ju betydligt lättare att läsa elschemat då med.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Ferguson 135 laddning

Georg  
#214417
Georg skrev:Tack för allt, jag har kopierat bilderna, får se hur långt ett gammalt huvud räcker, jag är väl kanske inte helt bakvänd men elektriska är en sak för sig. Tackar än en gång för all vänlighet mot en gammal man. Återkommer om hur det avlöpt.

Har nu fått ordning på Laddningen, den utbytta generatorn laddade, men jag fick rengöra kabelskor och byta amperemätare och får nu laddning, givetvis inte med samma effekt som med växelström, men jag hade redan innan köpt en likström vilket jag i efterhand kan säga inte var det bästa valet, men verkar fungera har sällan något som drar ström.
Avslutar med att tacka för alla försök att hjälpa mig, tack ska ni ha.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ferguson 135 laddning

totte  
#214430 Trevligt att höra! För normaldrift skall det ju gå utmärkt med en likströmmare.

Avatar Fallback

Re: Ferguson 135 laddning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#214448 Det är om man vrider upp subwoofern som det börjar dra ström...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).