Vedmaskiner, flishuggar

Peltec 550

7 inlägg 9218 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Peltec 550

Sune77  
#211042 Hej !

Är det någon på detta forum som har erfarenhet av Peltec 550 ?
är lite nyfiken på det eftersom jag har en mindre vedproduktion så tror jag att storleken på maskinen passar mig , jag kommer att bara köra runt 150 kubik per år och mest bara gallringsvirke.



Jag har även varit inne på bala 320 men jag bor nära anläggningen och " snacket " om att deras framtid är osäker gör att jag drar mig för det. :cry:



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Peltec 550

MG:s  
#211056 Jag brukar hyra en varje år för mina 25 kubik och den funkar alldeles förträffligt.
Klart att en Hakkipilke är bättre.......

Avatar Fallback

Re: Peltec 550

vedförsäljan  
#211063
Sune77 skrev:Hej !

Är det någon på detta forum som har erfarenhet av Peltec 550 ?
är lite nyfiken på det eftersom jag har en mindre vedproduktion så tror jag att storleken på maskinen passar mig , jag kommer att bara köra runt 150 kubik per år och mest bara gallringsvirke.



Jag har även varit inne på bala 320 men jag bor nära anläggningen och " snacket " om att deras framtid är osäker gör att jag drar mig för det. :cry:

Välj bala!!

Mycket bättre uppbyggd än peltec
Rejält längdstopp
Snabbare såg
"Rejälare"
Mycket nöjd med min,har iofs bara kört 50-60 m3 iår än men inget mer än att höja/sänka kniven har krånglagt. Och det var bara böja järnet i skruvställ

Avatar Fallback

Re: Peltec 550

Sune77  
#214380 Bala 320 är en bättre maskin ingen tvekan om det men hade inte balas framtid varit så osäker så hade jag valt en sådan , För jag hade tänkt ha maskinen mycket länge och då vill man vara hyfsat säker på reservdelar i framtiden.
Tyvärr så verkar alla " onda " rykten runt dem ha lite substans efter som man får dom bekräftade en efter en från olika håll

Lantmännen avvecklar bala agri det var 50 % av deras försäljning
http://www.lantmannenmaskin.se/sv/nyhet ... bala-agri/

Hälften av abretsstyrkan varslad
http://nlt.se/startsidan/essunga/1.1737 ... 4-personer

Och senast igår hörde jag av en som var i konatakt med en underleverantör att dom överväger att sluta leverera till Bala för att betalningen var osäker.

Dom har hamnat i ett mycket trist läge så jag hoppas verkligen dom reder ut det hela för dom göt bra produkter

   TS
Avatar Fallback

Re: Peltec 550

vedförsäljan  
#214426
Sune77 skrev:Bala 320 är en bättre maskin ingen tvekan om det men hade inte balas framtid varit så osäker så hade jag valt en sådan , För jag hade tänkt ha maskinen mycket länge och då vill man vara hyfsat säker på reservdelar i framtiden.
Tyvärr så verkar alla " onda " rykten runt dem ha lite substans efter som man får dom bekräftade en efter en från olika håll

Lantmännen avvecklar bala agri det var 50 % av deras försäljning
http://www.lantmannenmaskin.se/sv/nyhet ... bala-agri/

Hälften av abretsstyrkan varslad
http://nlt.se/startsidan/essunga/1.1737 ... 4-personer

Och senast igår hörde jag av en som var i konatakt med en underleverantör att dom överväger att sluta leverera till Bala för att betalningen var osäker.

Dom har hamnat i ett mycket trist läge så jag hoppas verkligen dom reder ut det hela för dom göt bra produkter



Kan mycket vell stämma att det har blivet bekymer
Kanske därför dom har sänkt 320 25%?
Att dom säger upp lantmännen ska tydligen vara för att dom har varit oproffsiga mot kunder,men det jag haft att göra med lantmännen har dom varit super bra och altid hört av sig om man vill ha offert.
För en återförsäljare dom har och jag varit i kontakt med är verkligen otrevliga och dryga som fan! ska inte nämna nåt namn men jag hoppas jag aldrig mer behöver ringa ^:)^

Men personalen på bala är jätte kunniga och trevliga och ställer altid upp vid nåt bekymmer,har iofs bara haft ett stort nekymer men ändå :grin:

Avatar Fallback

Re: Peltec 550

cristerax  
#215080 hej
jag har en peltec och är hel nöjd med köpet har provat lite fungerar fint

Avatar Fallback

Re: Peltec 550

Skogsmästarn  
#769289 Hej, gammal tråd, men hur funkar era peltac 550?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).