Vedmaskiner, flishuggar

bala 320

49 inlägg 38206 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bala 320

vedförsäljan  
#202496 Vill inte förstöra glädjen,men ett stockbord är helt SUVERÄNT!!! O:-)

Trejon
Avatar Fallback

Re: bala 320

Energiminister  
#202506 Fick liksom inte köpa allt på en gång av frugan, fast hon tror det... :ymdevil: :ymdevil: :ymdevil:

Avatar Fallback

Re: bala 320

vedförsäljan  
#202527 Hahaha de är inte lätt och ha en dyr hobby :lol:
Kan förövrigt rekomdera dig att inte köpa balas stockbord,dyrt som tusan :roll:

Avatar Fallback

Re: bala 320

vedförsäljan  
#214011 Nån som märkt att det är lättare att få till det med 50cm ved? :???: den verkar inte gilla 30cm ved riktigt så bra

Avatar Fallback

Re: bala 320

Husqy346  
#214027 Min japa går också bättre på långa bitar. De korta kubbarna studsar lätt och ställer sig på högkant. När de händer så får man va jävligt snabb med klyvreturen o hoppas rätt balk är ute!.

Avatar Fallback

Re: bala 320

vedförsäljan  
#214034
Husqy346 skrev:Min japa går också bättre på långa bitar. De korta kubbarna studsar lätt och ställer sig på högkant. När de händer så får man va jävligt snabb med klyvreturen o hoppas rätt balk är ute!.

Precis samma med min!
Har nog bränt av 2 proppar nu, innan körde jag med japa 700 och då hände det aldrig att dom ställde sig på kant :smile:
Kvistig ek är inte bättre...

Avatar Fallback

Re: bala 320

Husqy346  
#214038 Jag skulle vilja se tajfun i praktisk drift den har klaffluckor som öpnas när hela biten är avsågad. Det borde ju göra att den trillar ner mera jämnt i a f .

Avatar Fallback

Re: bala 320

vedförsäljan  
#221520 150-160 m3 kört med balan och alt fungerar felfritt :-bd Supernöjd med kvaliten :P

Kan rekomderas att köpa om man vill ha en enkel och robust maskin

Avatar Fallback

Re: bala 320

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#230691 Har också varit nöjd med min Bala 320. Men nu går den plötsligt inte längre med 16A säkringar. Även tjugorna ryker ibland plus ett den tar paus ibland fastän den har ström. Någon typ av termovakt kanske? Men i +25 ska den väl tåla kontinuerlig drift? 😡

Avatar Fallback

Re: bala 320

trollskidan  
#230717 Låter som du har ställt om motorskydden
Hade samma men fann glapp i motorn på transpotören
Kanon Maskin Har just fixat en förlängning efter klyvkniven så inte veden ramlar ned direkt. Ha inte testa än.

Avatar Fallback

Re: bala 320

Simpa1  
#637139 Funderar på att köpa mig en 320p finns det en modell som heter bara 320? Vad är i så fall skillnanden? Hörde att det skulle finnas en starkare och en klenare modell?

Avatar Fallback

Re: bala 320

freddyx  
#637144
Simpa1 skrev:Funderar på att köpa mig en 320p finns det en modell som heter bara 320? Vad är i så fall skillnanden? Hörde att det skulle finnas en starkare och en klenare modell?


Finns en 320tr med transportband monterat om det är den du menar? Annars finns det massa tillbehör att komplettera med, tryckavkänningsventil, matarband m.m

Avatar Fallback

Re: bala 320

Simpa1  
#637146 Nej det var inte den med band jag menade. Jag läste någonstans att det skulle finnas 2 olika 320 varav den ena var lite starkare än den andra. Kanske olika årsmodeller?

Avatar Fallback

Re: bala 320

freddyx  
#637150
Simpa1 skrev:Nej det var inte den med band jag menade. Jag läste någonstans att det skulle finnas 2 olika 320 varav den ena var lite starkare än den andra. Kanske olika årsmodeller?


Stämmer..så var det P hade starkare motor men kommer inte ihåg vad som skiljde..har en P själv.

Avatar Fallback

Re: bala 320

Simpa1  
#637151 Ok då är det förhoppningsvis den starkare modellen jag är spekulant på med för den heter 320p :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).