Peteflamingstar skrev:Verkligen märkligt! Gäller detta oavsett på vad för sorts fastighet och åt vilken uppdragsgivare som helst!? Ok på villatomter, men annars?
Eller om man som vi arbetar längs järnväg, ska vi upprätta en skriftlig mumbo-jumbo för varje enskilt träd eller fastighet? Hugger skördaren 1 km/dag och då passerar säg 10 fastigheter varav han behöver manuell fällhjälp på totalt 25 träd spridda längs sträckan, hur gör vi då? Nu omfattas i och för sig just järnvägen av rigorösa bestämmelser, arbetsplaner mm så det kanske var ett dåligt exempel. Allt detta måste gå att läsa i nåt dokument på en hemsida någonstans...
anersimyra skrev:Bestämmelserna finns att hämta hos AMV. Och jo, finns ett bestånd som kräver manuell fällning ska det upprättas en plan för detta, att inte göra detta kostar 25,000 i böter.Peteflamingstar skrev:Verkligen märkligt! Gäller detta oavsett på vad för sorts fastighet och åt vilken uppdragsgivare som helst!? Ok på villatomter, men annars?
Eller om man som vi arbetar längs järnväg, ska vi upprätta en skriftlig mumbo-jumbo för varje enskilt träd eller fastighet? Hugger skördaren 1 km/dag och då passerar säg 10 fastigheter varav han behöver manuell fällhjälp på totalt 25 träd spridda längs sträckan, hur gör vi då? Nu omfattas i och för sig just järnvägen av rigorösa bestämmelser, arbetsplaner mm så det kanske var ett dåligt exempel. Allt detta måste gå att läsa i nåt dokument på en hemsida någonstans...
totte skrev:Om det krävs går det väl att göra ett standardformulär för firman, med plats för att fylla i vilket objekt det gäller och plats för att notera specifika risker som avviker från de generella bedömningarna, alternativt notera att objektet faller inom dessa.
knaggen skrev:anersimyra skrev:Bestämmelserna finns att hämta hos AMV. Och jo, finns ett bestånd som kräver manuell fällning ska det upprättas en plan för detta, att inte göra detta kostar 25,000 i böter.Peteflamingstar skrev:Verkligen märkligt! Gäller detta oavsett på vad för sorts fastighet och åt vilken uppdragsgivare som helst!? Ok på villatomter, men annars?
Eller om man som vi arbetar längs järnväg, ska vi upprätta en skriftlig mumbo-jumbo för varje enskilt träd eller fastighet? Hugger skördaren 1 km/dag och då passerar säg 10 fastigheter varav han behöver manuell fällhjälp på totalt 25 träd spridda längs sträckan, hur gör vi då? Nu omfattas i och för sig just järnvägen av rigorösa bestämmelser, arbetsplaner mm så det kanske var ett dåligt exempel. Allt detta måste gå att läsa i nåt dokument på en hemsida någonstans...
Det verkar som om dom inte har tänkt till ordentligt man kan få en gren i skallen om man är ute i skogen och går hur skall dom göra med alla bär plockare som jobbar i skogen med att plocka .
Kan du länka till vilket företag det var som som stoppade eller pm.