Traktorn i skogen

farma huggarvagn

6 inlägg 4309 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

farma huggarvagn

anita  
#213096 Vet någon hur jag bygger om hydralpaketet som är lättvikspaketet el on off så det passar

till en jd 3650 år 1992 års modell.JD har ju konstant tryck, men paketet som jag har är

inte till konstant tryck utan till öppet system.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: farma huggarvagn

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#213105 Frågat tilllverkaren? :-)

Har du Hydrocontrol TR55 (i traktorn) + D3M på vagnen skall du bort HPCO slangen mellan ventilerna (INTE den som går till "undersidan" på D3M) och plugga dessa portar på resp ventil.

MVH
Morgan, K.T.S

Avatar Fallback

Re: farma huggarvagn

anita  
#213282 Vad menar du med HPCO slangen mellan ventilerna

   TS
Avatar Fallback

Re: farma huggarvagn

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#213310 HPCO = High pressure carry over dvs den slang som går från utloppssidan på TR55 till inlopp på D3M och kopplar dessa i serie vid rundpumpningssystem. Finns två slangar med likande dragning men den andra identifierar du enligt föregående inlägg.

MVH
MN

Avatar Fallback

Re: farma huggarvagn

anita  
#213320 Kallar du TR55 det paket som är med huggarvagnen och sitter bak på traktorn.Eller är det traktorns eget hydralsystem.Jag är inte så haj, men jag försöker ändå. Har en JD 6200 96a den fungerar bättre.

   TS
Avatar Fallback

Re: farma huggarvagn

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#213371 Anita: Nu jobbar ju jag inte på Farmas kundsupport utan gör en gissning på vad hur för grejor. Lägg upp några bilder på de olika ventilerna samt leta på de typplåtar som sitter på dem.

MVH
Morgan

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).