Skogsvagn (Huggarvagnar)

Mowi 250-75

4 inlägg 6014 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mowi 250-75

Mats på Södergården  
#212810 Ska köpa mig en huggarvagn, är det någon som har erfarenhet av de Mowivagnar som tillverkades i Estland för några år sedan.

http://www.blocket.se/kronoberg/Griplas ... ?ca=21&w=3

Har ringt och pratat med försäljaren och han sa att det var lite budgetvagnar, bla. tydligen plastbussningar i vridhuset men att dessa var bytta mot mässing på denna vagn nu, undrar om det finns andra kända fel och brister.

Tacksam för svar och andra synpunkter!!

Mvh Mats



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Mowi 250-75

Lars Nyman  
#212997 tjaba!
har haft en 250 i 10år och jag är nöjd med min, vist märker man att det är lite budget här och var nu använder jag inte vagnen så jätte mycket men 1500-2000m3 har den väl rullat ut. Det jag mest lagt märke till som är lite sämre än originalet är väl svetsarna som vi har fått göra om på en del ställe. ska du ha den till ved körning och lite gallringsjobb så är den den pris värd för det skiljer ju en del i pris.

Avatar Fallback

Re: Mowi 250-75

Mats på Södergården  
#213008 Tack, känns bra för kom precis hem efter att ha varit iväg och blivit ägare till den!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mowi 250-75

ananders  
#213010
Mats på Södergården skrev:Tack, känns bra för kom precis hem efter att ha varit iväg och blivit ägare till den!!


Grattis, där gjorde du med största säkerhet ett bra köp.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).