Små skogsmaskiner och övriga maskiner

woodtiger uppgraderar.

26 inlägg 13657 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: woodtiger uppgraderar.

axwell  
#212792 Han har bara kopierat texten, direkt från hemsidan.

När det är tveksamt om vad man själv skrivit, kontra kopierat brukar jag markera det så.

Avatar Fallback

Re: woodtiger uppgraderar.

Fallhofne  
#212794
Bax skrev:Sen vore det bra, Fallhofne, om du i såna här inlägg tydligt klargör att du är säljare.
Inlägget började med att "dom" och "de" uppgraderat....och slutade med "våra ledord" och "besök oss".
Kanske köpa lite reklamplats på Skogsforum? Så Admin får bättre resurser att utveckla denna eminenta mötesplats.....


jag är inte säljare för någonting alls (förutom min charm ock bländande intellekt)
jag har inget alls med woodtiger att göra. tycker bara det är en fin maskin som kanske förtjänar lite mer uppmärksamhet:)

ang varför de inte sätter ut priser kanske har med konkurrensen mellan andra företag att göra? jag stör mig också på sånt där. alldeles somom de inte vill sälja.
å andra sidan är det väll kanske bara de mer seriösa köparna som ringer...

   TS
Avatar Fallback

Re: woodtiger uppgraderar.

Fallhofne  
#212795 När det är tveksamt om vad man själv skrivit, kontra kopierat brukar jag markera det så.[/quote]


ska tänka på det i fortsättningen :=)

   TS
Användarvisningsbild

Re: woodtiger uppgraderar.

stegmaster  
#212806
vetinte skrev:Jag uppfattar de som om dom bara vill ge o visa de positiva med produkten.
.

Självklar er det så, om dom uppgir et pris på dessa vansinning dyra fordon, så forsvinner nog 99% av dom intereserade direkt.
Dom lever nog i den vilsa, at dom ska kunna "snakka på dig" en maskin om du ringer dom. :wink:
Tycker man er bra på uppgi riktpriser här i Norge numera.
t, eks uppgis riktprisar på Vimek skördare/skotare, och dyra griplastervagner.
Tycker ochså det otrolig irriterande om man har en annons utan pris. :cry:
Jag antar då at säljaren vet at priset er löjligt högt, men ska forsöka "snakka någon til at köpa" vid tlf kontakt. 😡
Ringer aldrig på sånna annonser.

Avatar Fallback

Re: woodtiger uppgraderar.

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212809 Woodtiger är väl den som är billigast av Malwa, Vimek, Scorpion. Har bara jämnfört dom med hytt. Om dom sätter ut priset så kan dom alltid gardera sig "med reservation för prisändringar". Då har dom möjlighet att både öka och sänka priset.

Måste man ringa och fråga om pris så kan man börja med att sänka det med 20-25% direkt vid förhandling. Att det ska räknas på en offert om en grundmaskin köper jag inte. Någon som vet hur många dom har sålt? Hur håller växellådan på dom?

Användarvisningsbild

Re: woodtiger uppgraderar.

totte  
#212839 Kan bara upplysa om att det var ett gränsfall för vad som blir bortmodererat, trodde först det var firman som via bulvan annonserade för sig, men såg att det inte verkade så i alla fall. Och det upplystes ju om att det kom från hemsidan, med länk, även om det inte var citatmarkerat.

Men var lite försiktiga när ni gör sånt här, skriv gärna uttryckligen att ni inte representerar företaget och undvik att lägga in berömmande fraser i samband med länkning till eller citat från tillverkare. Då är risken mindre att nån moderator rycker i spolsnöret.

Avatar Fallback

Re: woodtiger uppgraderar.

skogshasse  
#212864
T24X4 skrev:Woodtiger är väl den som är billigast av Malwa, Vimek, Scorpion. Har bara jämnfört dom med hytt. Om dom sätter ut priset så kan dom alltid gardera sig "med reservation för prisändringar". Då har dom möjlighet att både öka och sänka priset.

Måste man ringa och fråga om pris så kan man börja med att sänka det med 20-25% direkt vid förhandling. Att det ska räknas på en offert om en grundmaskin köper jag inte. Någon som vet hur många dom har sålt? Hur håller växellådan på dom?

att jämföra dom 4 mot varandra är inte helt rätt tycker jag woodtiger och vimek 606 är en klass sen malwa och scorpion en annan klass eller vad tycker ni andra

Avatar Fallback

Re: woodtiger uppgraderar.

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212977 Tekniskt sett så är dom olika i konstruktion och uppbyggnad men för den självverksamme skogsägaren så är dom ungefär lika. Prismässigt så ligger dom säkert i olika prisklasser.

Avatar Fallback

Re: woodtiger uppgraderar.

skogshasse  
#212991
T24X4 skrev:Tekniskt sett så är dom olika i konstruktion och uppbyggnad men för den självverksamme skogsägaren så är dom ungefär lika. Prismässigt så ligger dom säkert i olika prisklasser.

okej om jag förstår dej rätt så kan man säga det även om bilar då tex vaz lada och mercedes

Avatar Fallback

Re: woodtiger uppgraderar.

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#213016 Bara för att vissa har enklare teknik så innebär inte det att dom är sämre. Vissa tillverkare lider av Citroen syndromet.

Oerhört tekniskt komplicerade lösningar på inga problem som helst.

Det kan vara så att enkelheten vinner många gånger. Enklare och billigare att reparera men på bekostnad av köregenskaper m.m. Vill man hålla nere priset så måste man bygga enkelt.

Avatar Fallback

Re: woodtiger uppgraderar.

550  
#213090 Hehe, rätta mig om jag har fel, men visades inte den nya Woodtigern på Elmia för två år sedan?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).