Skogsvagn (Huggarvagnar)

Laga timmergrip

5 inlägg 4798 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Laga timmergrip

Hultebergarn  
#211180 Höll på att köra hem årets sista lass idag bör gripen inte gick att stänga helt. Visade sig att en av sprintarna i gripen hade lossat och börjat glida ur. Och därefter glade den krökt sig rejält. Hur fixar jag bäst detta? Funkar set att göra en ny av 25 mm rundstång? Eller skall det vara härdad grejer? Går det kanske till och med köpa sprintar någon stans? Den skall vara 140x25mm.

Kanske till och med skulle kunna gå att räta ut den som sitter där, men att räta ut en 25 mm stång med bara gasol som värme blir nog lite svårt tror jag.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Laga timmergrip

ananders  
#211182 Det samma hände mig för ett par år sedan. Jag åkte till bysmeden och hade en ny sprint på under en halvtimme.

Användarvisningsbild

Re: Laga timmergrip

vetinte  
#211193 Japp glöm gasol

Avatar Fallback

Re: Laga timmergrip

Hultebergarn  
#211203 Har en kompis med svarv, får nog kolla med honom. Han borde nog kunna pussla ihop något

   TS
Användarvisningsbild

Re: Laga timmergrip

Camwood  
#211325 Axelstål 25 mm fins att köpa på www.maskindelen.se. säljs i 1/2 m längder och de billigt :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).