Skördare

Problem med drivning på Lillebror

23 inlägg 13332 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Problem med drivning på Lillebror

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#210785 Eller om man sätter värmeelement där kanske.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med drivning på Lillebror

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#210897 En liten glödlampa i varje elektronikburk kanske...

Avatar Fallback

Re: Problem med drivning på Lillebror

mashun02  
#210899 Tror att boxen i sig ger värme nog men luft som blåser in borde ge bättre klimat.
Alt skulle man torkat allt och gjutit in i kylpasta.

Avatar Fallback

Re: Problem med drivning på Lillebror

mashun02  
#211190 Hur gick det med boxarna Roten.

Avatar Fallback

Re: Problem med drivning på Lillebror

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211208 Har den på tork på pannan nu. Ska leta efter en låda som är tät. Den som sitter går nog aldrig att få tät.

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med drivning på Lillebror

mashun02  
#211216 Kanske skulle vara en idé.
Och ha täta ingångar till den

Avatar Fallback

Re: Problem med drivning på Lillebror

DaPe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#214138 Hej!

Jag jobbar med att bygga "elektronikboxar" till vardags både till flygindustrin och militären. Vi brukar inte köra med täta burkar, då det ändå bildas kondens på insidan av burken pga. temperaturvariationer mellan ut- och insidan, utan brukar satsa på ett eller flera dräneringshål på undersidan för att låta kondensvatten etc. rinna ut.

Normalt brukar vi köra med skyddslackade kort för att hålla fukten ute från kretskortet och komponenterna. För att få det rätt bör man först torka kortet i en ugn för att driva ur ev. befintlig fukt innan man sprayar på skyddslacken, annars stänger man ju inne fukten innanför lacken och då kan det korrodera ändå! :)

Detta är mina erfarenheter efter 5 år i branschen, kan inte lova att jag har rätt, men så arbetar vi i dagsläget. :)

Kan också nämna att när jag skruvade isär vår felande skördardator (HTC40), så berodde felet på att en ledningsbana på kretskortet helt enkelt korroderat sönder på ett ställe! Inget som syntes på kretskortet, utan jag fick mäta mig fram till felet.

Mvh
DaPe

Avatar Fallback

Re: Problem med drivning på Lillebror

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#214240 Fick igång min efter tork i pannrummet. Kan nog ligga nåt i det du säger om tempväxlingarna.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).