Vedmaskiner, flishuggar

Vedprocessor till grävmaskin

23 inlägg 22973 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vedprocessor till grävmaskin

erik__j  
#202337 Har skarvat på lådan och gjort längre klyvkniv. 50cm var Max förut. Har aven skarvat på tratten så att den blev lättare att få i virket. Den manuella klyven är standard. Har aldrig använt den.
Bakdelen med maskinen är att det blir mycke skräp

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Vedprocessor till grävmaskin

stegmaster  
#202400 Har du inte några bilder på den??
Skulle vore trevligt.

Avatar Fallback

Re: Vedprocessor till grävmaskin

erik__j  
#202411 Ska försöka fixa ett par kort

Avatar Fallback

Re: Vedprocessor till grävmaskin

erik__j  
#204607 ett till

Avatar Fallback

Re: Vedprocessor till grävmaskin

Maxxum  
#210179 Någon som har sett denna i verklighet? finns det någon möjlighet att den kan ersätta en vedprocessor för eget bruk? andra åsikter.



Naarva s23 firewood

Användarvisningsbild

Re: Vedprocessor till grävmaskin

machonisti  
#210185 Tänk er detta aggregat på en skotare. Fixa växelflak och vips har vi en manick som gör hela sekvensen utan omlastning.

Avatar Fallback

Re: Vedprocessor till grävmaskin

Maxxum  
#210186
machonisti skrev:Tänk er detta aggregat på en skotare. Fixa växelflak och vips har vi en manick som gör hela sekvensen utan omlastning.


Det var lite så min tanke var dock inte skotare utan traktor med vagn efter :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vedprocessor till grävmaskin

machonisti  
#210189 Första tanken var just så maxxum, men då tänkte jag att det behövs flera gubbar och flera maskiner och kräver en bra körväg bredvid klipparen. Blir lite glest i de flesta bestånd efter en sådan kedja.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).