Skogsarbete

skotarkörning sökes.

9 inlägg 3869 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

skotarkörning sökes.

matias89  
#208620 är ny härpå forumet å är lite nyfiken på om det finnns nån skotarkörning i gävleborg?är nybörjare men väldigt intresserad av skogsmaskiner och har varit det hela livet , är lastbilsmekaniker på dagtid men skulle vilja lära mig att köra skotare ,har provat några gånger och verkade gå bra men sakta . tänkte om någon har nån aning om det finns någon som behöver någon som kör på kanske helger lr nå?, är bara ute efter att få lära mig att köra maskin, är en lättlärd person, är tacksam för all hjälp som kan hittas



   TS
Avatar Fallback

Re: skotarkörning sökes.

matias89  
#209137 Tänkte om någon hade haft tips om hur man ska gå tillväga om man vill börja köra skotare. Har inge koll på utbildningar å så. Lr vad som oftast krävs om man säger så

   TS
Avatar Fallback

Re: skotarkörning sökes.

snubblaren  
#209161 Kolla upp diverse YH utbildningar finns några stycken i vårat avlånga land :)

Avatar Fallback

Re: skotarkörning sökes.

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209214 Kolla med skogstekniska i alfta

Avatar Fallback

Re: skotarkörning sökes.

matias89  
#209307 Ok får kika på det. Vilka krav är det med utbildningar. Är det grönt kort som gäller enbart?
?

   TS
Avatar Fallback

Re: skotarkörning sökes.

snubblaren  
#209356 Nej konstigt nog verkar en del vilja att du ska ha gått fordon?! samt att ha motorsågskörkort. Men sök de brukar ändå ta in alla som söker på grund av få sökande.

Avatar Fallback

Re: skotarkörning sökes.

matias89  
#209681 oki, har ju fordonsutbildning(personbil) med el som extra val, men blev tungmek, har en bekant som har motorsågs utbildning så man skulle nog gå å fixa det kortet iaf,är väl bra att ha i framtiden iaf

   TS
Avatar Fallback

Re: skotarkörning sökes.

snubblaren  
#209727 Ja men vafan känner du för du brinner för det sök i alfta bara hört bra om den skolan :) Kolla även älvdalens utbildningcentrum gick själv där förra året väldigt trevligt folk och natur.

Avatar Fallback

Re: skotarkörning sökes.

matias89  
#211149 Oki jaa jag lär kika runt. Brinner som sagt för skogen.räcker ju inte att bara vara i skogen under jakten känns det som.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).