Traktorer och processorer

Bm 400

9 inlägg 4596 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bm 400

wigge  
#208279 Startade traktorn i måndags som vanligt, märkte ingen skillnad då jag höll på å skotta gården. Gick sedan i och drack kaffe för att sedan starta den igen, startade utan problem men sen då jag skulle iväg märkte jag den var ganska orkeslös men fortsatte en bit iaf vart bara värre och värre så körde upp den på gården igen och där stannade den då jag släppte gasen.

Bytt alla bränsle filter och rengjort glaskoppen och de lilla filtret.. luftade och prövade..
Ingen reaktion, endast som att den lät som den inte fick luft så tod lös luftburken och testade ingenting där heller.

Ska tillägga att den hade då stått still i ca 3 veckor före detta hände, har alltid startat lätt och bra tidigare.

Så nu till experterna vad kan va problemet?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Bm 400

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208282 Finns det motorolja?

Användarvisningsbild

Re: Bm 400

laggar  
#208284 Problem med insprutningspumpen? Jag råkade ut för att något lossnade i pumpen på min 430, ungefär samma symptom...

Avatar Fallback

Re: Bm 400

ph1110  
#208292 kolla matarpumpen på min slåppte en ventil inuti .

Avatar Fallback

Re: Bm 400

wigge  
#208315 Ja är nog inte annat snart än å prova byta matarpump iaf, men konstigt är ju att man kan pumpa bra tryck me den ...
Olja finns Slurfi :)
Även provat nu ikväll å lufta 2 varv till å sen köra me startgas men helt död.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bm 400

county  
#208366 armen inn på kammen kan vere defekt

Avatar Fallback

Re: Bm 400

wigge  
#209034 Felet lokaliserat, skjutit toppackningen mellan 1a och 2a cylindern.

Så beställt ny packning så kanske man får ihop den på onsdag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bm 400

rikard_e  
#209066 Glöm inte att efterdra toppen bara :wink:

Avatar Fallback

Re: Bm 400

wigge  
#209089 De är nog de förra ägaren ej gjort och nu uppstod felet..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).