Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Allroad 300 4x4 IS ?

19 inlägg 23763 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
mikbo1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20585 Funderar på en honda 500 nyare modell med hydrostat drift. Ganska mycket pengar.. Men för lite gallring samt en älg då och då. Hur fungerar det med att köra ut ett par vind fällen med dom? Går det att jobba seriöst med dom eller byter man till traktorn ganska snart??? Vad tror ni? Nån med erfarnheter.. Rock on!!

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20601 Just 500 hudrostat är i mitt tycke den trevligaste fyrhjulingen för arbete på marknaden. Den skulle bara haft ett flak som polaris atp eller x2, då skulle den vara fulländad.
//H

Avatar Fallback
f_panth  
#20795 jag har en allroad 500 som har funkat jätte bra, inga bekymmer alls, här kommer en bild på lite ved körning

Avatar Fallback
granen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20849 [quote="mikbo1"]Funderar på en honda 500 nyare modell med hydrostat drift. Ganska mycket pengar.. Men för lite gallring samt en älg då och då. Hur fungerar det med att köra ut ett par vind fällen med dom? Går det att jobba seriöst med dom eller byter man till traktorn ganska snart??? Vad tror ni? Nån med er


hämta vindfällen här och där är perfekt med en fyrghjuling
det går mycket fortare och smidigare än med en traktor
och man behöver i regel inte hugga sig väg fram. är det
trångt att vända så kopplar man bara loss kärran och vänder
den för hand. men en vinch och rotstockslyft är att rekomendera
helst handdriven.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).