Skördare

rottne snok

14 inlägg 11636 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

rottne snok

53004  
#208005 hej finns det någon som har erfarenhet av rottnesnok tänkte till egetbruk,gärna information om ni vet något begagnat.



   TS
Avatar Fallback

Re: rottne snok

Tosca  
#208138 Rapidsnokarna brukar motorn (Ford 4:an) ge upp efter 15000 h, de flesta sitter det bytesmotorer i har jag märkt.

Avatar Fallback

Re: rottne snok

53004  
#208201 okej några andra kända fel och brister,har fått för mig att det finns rätt gott om delar till dom,dom passar nog rätt bra till grova och kvistiga träd.

   TS
Användarvisningsbild

Re: rottne snok

hemhuggare  
#208346 Det jag har erfarenhet av är Blondin snok med engreppsaggregat den funkade bra största fördelen är att de är lättmekade utan en massa känslig elektronik Finns nog ganska mycket beg reservdelar men det finns också det mesta i reservdelsväg nytt hos Rottne till förhållandevis bra priser men mycket går att laga på en sån maskin om man inte har tummen i armhålan

Avatar Fallback

Re: rottne snok

Skogsmange  
#208347 Hur gammalt hade du tänkt dej? Blondin,Rapid eller Smv?

Avatar Fallback

Re: rottne snok

53004  
#208458 inte så jätte noga huvudsaken att det funkar,vet du om något

   TS
Avatar Fallback

Re: rottne snok

Skogsmange  
#208651 Nej,men jag har haft en smv. Där tycker jag att det är att föredra med Dasa 380. Men det enda man kan vara säker på när man köper en gammal skördare är att det kommer att krångla.. :lol:

Avatar Fallback

Re: rottne snok

53004  
#208766 jo de är ju tyvärr så,kanske bättre å leja de man inte hinner med själv.

   TS
Avatar Fallback

Re: rottne snok

Skogsmange  
#208866 Nej det är nog bara om man tycker att det är roligt.Lönsamt blir det nog inte.. Slutavverkning kostar ju inte så mycket att leja bort.

Avatar Fallback

Re: rottne snok

53004  
#208871 vad kan man tänkas få betala ungefär i slutavverkning.

   TS
Avatar Fallback

Re: rottne snok

Skogsmange  
#209105 Tja det beror ju på medelstam och köravstånd från ca 65-70 kr per m3fub och uppåt. Då är det vid bilväg.

Avatar Fallback

Re: rottne snok

andreas.henriksson  
#440666 Väcker liv i tråden igen. Vad ligger blondin snok på i pris? Bara på ett ungefär?

Avatar Fallback

Re: rottne snok

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#440759 kollar man på Blocketpriserna så ligger dom rätt högt tycker jag
Egs ca 100-120
Tgs ca 70-100

Avatar Fallback

Re: rottne snok

andreas.henriksson  
#440771 Har en Egs på gång för 60
Eller ombyggt 91 till ett keto 100 och el servo (apskallar)

Ja förmodar att egs står för engreppsskördare?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).