Traktorn i skogen

Ford 7700 köpråd

9 inlägg 7688 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ford 7700 köpråd

Svahn  
#208265 Hej

Någon som har erfarenhet av Ford 7700.

Den jag tittat på är med frontlastare, nyrenoverad motor, ny växellåda mycket små saker som är bytt. Någon. Som haft en sådan traktor eller har några erfarenheter skriv gärna :-D



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Ford 7700 köpråd

Jonas A  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208275 Har en 6700 som vi är ganska nöjda med. Smidig traktor som är modern för sin ålder. Den höga huven gör att det blir svårt att se gafflarna vid pallhantering, man får köra lite på känn. Tyvärr är den ingen raket på vägen, gör nog 30km/h max. Helt ok i skogen tack vare den fina vändradien och bra sikt. Lite trång hytt om man ska köra kran bakåtvänd.
Är motorn nyrenoverad och den verkar vara i bra skick i övrigt tycker jag att det vore ett bra köp.

Användarvisningsbild

Re: Ford 7700 köpråd

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208276 Kompisen hade en sån framför fullfodervagnen och körde med den varje dag i flera år
så den var nog gårdens mest körda traktor länge trots att han har ett annat märke annars.
En mäktig traktor.
Vilken årsmodell ungefär?

Avatar Fallback

Re: Ford 7700 köpråd

Svahn  
#208278 Tack för svar :-)

Vet ej års mod, kan tänka mig början på 80..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ford 7700 köpråd

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208280 http://www.konedata.net/Traktorit/ford.htm

Avatar Fallback

Re: Ford 7700 köpråd

granbacken  
#208285 Jag har också en Ford 6700 å det har aldrig vart något krångel.
Det ända man stör sig på e att den är så jäkla hög. Jag har väldigt låga ladugårdar så muskedundret får stå ute. Va ska du få ge för din?

Avatar Fallback

Re: Ford 7700 köpråd

Svahn  
#208329 Okej ja den såg hög ut. 110 stod de i annonsen. Men lite prutmån måste de väll vara ;-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Ford 7700 köpråd

granbacken  
#208341 låter rätt dyrt jag köpte min 6700 för cirka 9årsedan 60000 gav jag. då va de lastare skopor och pallgafflar med i köp tror den hade rullat cirka 3700h. årsmodell 77.

Avatar Fallback

Re: Ford 7700 köpråd

dwurg  
#208389 Farsan har en -79, har väl haft den i ca 20 år nu. Och har då inte vart nå större fel på den.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).