Skotare

diffspärr mini 678

6 inlägg 4883 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

diffspärr mini 678

mixtrarn  
#202795 Håller på att göra iordning en 678. Elen till diffspärren var kass. Å efter ha fixat den så kommer det olja med 32 bar. I slangen.
Men spärren går inte i. Varken fram eller bak. Haft isär ledningarna.Testat att lufta fram utan resultat.
Är de t någon som vet om man måste trixa för att få luften bort ? Måste man lufta på bpde fram och bakdiff för att en skall fungera ?
Tänkte att jag kollar på forumet före jag börjar riva isär lock å byta tätningar.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: diffspärr mini 678

Åke Nilsson  
#207614 Vad skulle det vara för matningstryck i ledningen ?
Sannerligen största risken att diffspärren måste renoveras i kardan.

Avatar Fallback

Re: diffspärr mini 678

mixtrarn  
#207680 Det ska va 32 bar. Hade av locket på bak diffen . Tog bara isär och satte ihopa den hydrauliska lila kolv saken som ska trycka in spärren. Å sen funderar det!
Knepigt med fel som man inte lagar på "riktigt"
Men framdiffen har jag inte haft isär än.... men ska ned med framaxel så det blir att kolla över allt då...

   TS
Användarvisningsbild

Re: diffspärr mini 678

Åke Nilsson  
#207712 Gummipackningar sväller med tiden och orsakar trögheten tillsammans med föroreningar.

Kört en 678 anno 1986 på 90-talet.
Fin maskin förutom boggilådorna sprack på traktordelen samt åkmotorn for då tillverkaren inte hade returfilter i tanken !!!!!
Vi byggde dit det.

Avatar Fallback

Re: diffspärr mini 678

mixtrarn  
#207729 Okej. Men retur filtret på hydrostaten då? Tar inte det skiten från åkmotorn ? ? 89a jag har.
Vart sprack lådorna?

   TS
Användarvisningsbild

Re: diffspärr mini 678

Åke Nilsson  
#207740 Boggilådorna sprack där lådan övergår i rörhylsan pendelleden.
Fettnipplar finns även runt om som ska smörjas.
Man skruvar dit en fett nippel lossa en annan bult och ser tills det kommer ut.
Var väl 3 eller 4 bultar får fettning.

Kom ej riktigt ihåg kunde tror jag komma skit från kranen och fortsätta till tanken
sedan åka in i åkdriften ??

Fanns inte det där filtret heller på en -89-90 maskin med förhöjd huv.
Kom väl någon ny modell -91,92 FMG 910 ?

kan kolla med timberjack servicekillen som monterade det.
Sen fylldes allt oljan genom filtret som alla proffsbyggda maskiner ex. volvohjullastare från -76.. 846.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).