Små skogsmaskiner och övriga maskiner

jinma skogsekipage

34 inlägg 22056 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: jinma skogsekipage

conMeh646  
#207144
conMeh646 skrev:
IMGP1257.JPG
Som du ser så har jag flyttat upp tändningslåset för att jag bröt av nyckeln med knät , dumt ställe att ha det på. Draget gick av under till ,Men kranman förstärkte det ordentligt. det blev en tjockare del under o ett plattjärn runt.
I helgen så ska jag ut o ta ned ett par furor. då tar jag fler bider.
Jinman ser ut vara 30 år men är bara 4 år, gått snart 800tim.
jag slår hö o vänder hö, kör betesputs o plogar snö, jag har den till allt.

går slangarna av vid gripen, så behöver du inte byta hela vägen, det är skarvar 30cm in i bommen,
det är bara att dra ut dom.
draget har förstås brakat , ringde o klagade fick ett ,men lagade det gamla, nu så har även det brakat, ska förstärka det nya o montera det.

Användarvisningsbild

Re: jinma skogsekipage

vetinte  
#207167 Nu har jag lagt in lite billder i mitt allbum i min profil.

Avatar Fallback

Re: jinma skogsekipage

superglue  
#207637
conMeh646 skrev:
conMeh646 skrev:
IMGP1257.JPG
Som du ser så har jag flyttat upp tändningslåset för att jag bröt av nyckeln med knät , dumt ställe att ha det på. Draget gick av under till ,Men kranman förstärkte det ordentligt. det blev en tjockare del under o ett plattjärn runt.
I helgen så ska jag ut o ta ned ett par furor. då tar jag fler bider.
Jinman ser ut vara 30 år men är bara 4 år, gått snart 800tim.
jag slår hö o vänder hö, kör betesputs o plogar snö, jag har den till allt.

går slangarna av vid gripen, så behöver du inte byta hela vägen, det är skarvar 30cm in i bommen,
det är bara att dra ut dom.
draget har förstås brakat , ringde o klagade fick ett ,men lagade det gamla, nu så har även det brakat, ska förstärka det nya o montera det.




Vet inte om du pratar med mig, men liknande historier har även drabbat våran. Körde ihop några lärkar jag huggit på en tomt idag, och mätaren står nu på 1190t. Tycker traktorn håller dålig kvalite, men vagnen är mycket bra :)

Användarvisningsbild

Re: jinma skogsekipage

stackenas  
#379229
ImageUploadedByskogsforum forum1457302317.505770.jpg


Skaffade en begagnad 304 med kranman 3000 efter. Kört några ha gallring och en del vindfällen och är mycket nöjd med maskinen. Stark, bra framkomlighet, snål på diesel. Prisvärt istället för fyrhjuling med hydraulvagn etc

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).