Skördare

batterier til Supereva

13 inlägg 7040 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

batterier til Supereva

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205985 Ja som rubriken lyder så är mina batterier på väg att ge upp.Dom befintliga jag har är på ca 70 amp och det har fungerat skapligt.
Batteriena jag har kollat på är i 100 amp klassen + - 5amp.
Vågar man köpa på biltema där ligger dom i ca 1000+ m vilket är ungefär hälften
av butikerna här i stan???



   TS
Avatar Fallback

Re: batterier til Supereva

erik-250  
#205990 Hej! Jag har inga biltema batterier nu i våra maskiner. Men vi har haft i någon maskin vet jag och tycker att dom har inte varit sämre eller bättre än några andra.
OBS det här är hobby maskiner som vi kör med hemma, och då gäller det ju att hålla nere kostnaderna men man vill ju inte ha någon skit för det 8)

Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: batterier til Supereva

skogsjan695xl  
#205992 köp riktiga batterier ist. Tycker biltemas "stora" batterier håller dåligt.

Avatar Fallback

Re: batterier til Supereva

Tosca  
#206019 Jämför även vikten på batterierna i samma styrkeklass, vissa snikmodeller är det tunnare blyplattor i som lättare går sönder.

Användarvisningsbild

Re: batterier til Supereva

rocky  
#206036 Kör biltemas i en skotare som går dagligdags. Dock har den inte vanlig dator som ligger och drar ström mm men dom håller lika bra/dåligt som andra märken.

Avatar Fallback

Re: batterier til Supereva

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#206089 Tackar för era synpunkter,ja det verkar vara lite olika bud om feltemas batterier
På nätet finns det en sida som heter Batteriexpressen som även dom har "billiga" batterier

   TS
Avatar Fallback

Re: batterier til Supereva

mbtrac  
#206189 min gamla trotjänare behöver nya batterier har haft tudor , ska nu prova biltemas batterier 3 års garanti står det , får se om de håller tre år , undrar garantin om den är så ösa 250.eva har varit mig trogen 14 år nu,säker , ja el. kan spöka annars rätt drift säker , tror att 110 x 2 st bordefungera . har annars haft 140 ah x 2 tudor exide.

Användarvisningsbild

Re: batterier til Supereva

rocky  
#206223 Har dom ändrat till 3 års garanti på biltema? Tror det bara är på dom mindre det är 3 års garanti?

Avatar Fallback

Re: batterier til Supereva

mbtrac  
#206408 blev tudor power 142 ah garantin på biltema är 3 år på maskin batterier vet inte om det är bättre tudor .

Användarvisningsbild

Re: batterier til Supereva

T Landström  
#206409 http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Ba ... i-8021051/

3-4 års garanti

Avatar Fallback

Re: batterier til Supereva

ÅsaNisse  
#206414 Spara kvittot och se till att batterierna är märkta. Jag skulle reklamera ett batteri som kortslöt efter bara 8 månader och det sket sig för killen på Biltema sa att han inte kunde se att just detta batteriet var inköpt vid det tillfället. Det ska sitte en decal med år och månad som märks på ett eller annat sätt i kassan när du köper batteriet. Decalen fanns, men den var inte märkt med inköpsmånad.
Sen betäffande batterier så är det som lotteri. En del håller länge och andra kapsejsar snabbt. Det suraste är när dom går hädan månaden efter garantin gått ut.
Förr (70-80 talet) höll batterier både 15-20 år.

Avatar Fallback

Re: batterier til Supereva

valmet862  
#206460 har provat flera olika märken, den sämsta skiten som jag köpt är nog exide satte i nytt 220a i maj och det är bara att slänga nu,däremot är jag väldigt nöjd med bosch men håller helt med ÅsaNisse att vissa kan bli skrot genast o vissa håller 10 år ~x(

Avatar Fallback

Re: batterier til Supereva

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220919 Ja köpte två 100ah marinbatterin på feltema och hittils är jag nöjd 10- utan värmare är inget problem iaf :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).