Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Extremt billig ATV 250cc

21 inlägg 44904 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Extremt billig ATV 250cc

aywa  
#205436 Såg denna ATV på blocket idag: Shineray XY250ST-4
för ca 12000 kr.

http://www.motorhandel.se/sv/fyrhjuling ... 50st-4.php

Förstår själv kvalitén och dess begränsade anv- områden såsom att man mest kan ha den till att utfodra djuren och för min egen del ta mig fram och tillbaka till skogen . Lasta och lunna gör jag med traktorn.

Dock kanske man kan montera på en smart konstruktion med vinsch även på denna atv för att dra ut lite gallringsvirke som ligger dumt till.

Någon som har lite erfarenhet av denna leksak för barnslig vuxen:)?



   TS
Avatar Fallback

Re: Extremt billig ATV 250cc

vedförsäljan  
#205442 är man bara försiktig och kör med förnuft så håller den nog ett tag :roll:

Användarvisningsbild

Re: Extremt billig ATV 250cc

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205443 Observera att den är 2wd

Användarvisningsbild

Re: Extremt billig ATV 250cc

Skogshuggarn  
#205452 Förmodad kvalité/hållbarhet?,,,,"No Comments",,,, men här far den iaf fram på "Tuben". (Obehagligt likt mina domäner där ibörjan). :surp:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UcbGuM5Ojpg[/youtube]

Avatar Fallback

Re: Extremt billig ATV 250cc

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205460 Vad kan man köpa för 12 kkr om man letar begagnat, det blir väl inte mycket?

Användarvisningsbild

Re: Extremt billig ATV 250cc

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205463 http://www.blocket.se/jamtland/Polaris_ ... ca=1_8&w=3

Bild


Pris: 18 000:- Modellår: 2004 Berg
Fordonstyp: Fyrhjuling/ATV
fyrhjuling 4hjuling atv quad
Bra däck
Nytt batteri
Nytt stift
Ny bränslepump
Renoverad förgasare
Går fint och väldigt stabilt även i högre hastigheter!
Billig att försäkra.
Säljes pga tappat intresse.

Intressanta Byten:
Boggie släpvagn
Kåpvagn
Biltrailer
Traktor
4wd fyrhjuling

070 304 96 97


Avatar Fallback

Re: Extremt billig ATV 250cc

aywa  
#205471 Jag får associationer till debatten om julas meec "motorsågar". Billigt som fn, men kanske duger till de väldigt lätta behoven.. Är sugen på en sån atv nästan bara för att se hur tusan det ens går att bygga ( i säkerligen bristande kvalitet) en fyrhjuling för 12000 kr. Tänker mig: delar, fabrik , transporter , (lön som säkert är obefintlig för stackarn som skruvar och bygger ihop) samt en grossist som skall få ut nåt för mödan...:)

   TS
Avatar Fallback

Re: Extremt billig ATV 250cc

strombom2  
#205528 Köp ej, hitta nått ordenligt på blocket i så fall, de billiga brukar bli dyrt i slutändan trotsalls.

Avatar Fallback

Re: Extremt billig ATV 250cc

r93  
#205539 Köp vad du vill!

Men jag vill höja ett varningens finger för billiga kinaquads, jag har själv gått på niten.

2004 var viljan så stor efter en atv & plånboken liten, så jag köpte en Lifan 250, gav 20´000 ny.

Första året var okej sedan började problemen orkar inte dra allt nu!

Efter något år slutade åf sälja dom och då gick det inte att få tag på delar hos denne, efter ett tag gick importören i konken (tror jag) då gick det inte att få tag på delar öht!

Fick tillbringa åtskilliga timmar på olika forum för att hitta delar som kunde passa..................

Nu står den på en liten äng i skogen (där den stannade i höstas) och jag har inte ork eller lust att dra hem den........... Skönt att det har kommit snö nu så den knappt syns, det dämpar ångesten.

Har kompisar som vill köpa den men vill nog inte sälja för den är så glapp i alla leder så jag bara väntar på att hjulen ska trilla av.......

Tänk om kunde a lugnat mig och lagt 20k på beg märkesmaskin........... tänk om om inte fanns.........

Användarvisningsbild

Re: Extremt billig ATV 250cc

Skogshuggarn  
#205544 Grannen gick på ungefär samma nit när han köpte billig "kinaquad" åt barnbarnet fr nyetablerad importfirma. (kommer inte ihåg märket?).
2 somrars (deltidsanvändande) + en god protion svetsande/skruvande så var den likafullt tvärtslut.

Använder inte Kineserna något av dessa grejor själv undrar man?,,, eller pumpas det mesta ut på export?,,,,

Användarvisningsbild

Re: Extremt billig ATV 250cc

totte  
#205556 Vi skall nog skylla mycket på alla oseriösa importörer vi har, tillverkarna i Kina vet att dom kommer undan med vad som helst, utom högt pris.

Genom att köpa smörjan från rufflarfirmorna så underhåller vi konsumenter den här bedrövliga trafiken och det gigantiska resursslöseri som det innebär. Samtidigt undergräver vi marknaden för vettiga konsumentprodukter med åtminstone godtagbar hobbykvalitet.

Avatar Fallback

Re: Extremt billig ATV 250cc

skogsbonne  
#205591 köp absolut inte det är rena dreten och tänkt dig själv om den kostar 12000 det är ju en fis i rymden för att vara en 4hjuling. lägg ut 20k på en riktig beg och den kommer hålla väldigt mycket längre än en kina. den första som pappa köpte (jag ville ha en) var en kines för 12k med back och den funka 2 år men den startar om man hjälper till att sparka och ett bilbatteri kopplat

Användarvisningsbild

Re: Extremt billig ATV 250cc

stegmaster  
#205654 Kan bara ställa mig i hylkoret. :wink:

Köpte en (först en så en til) liknande (200cc med ståande motor) til endast 6000 kr til grannpojken, och vilket skit.
Nu brukar stort sett kina motorer vara ganska ok, men even den var skit på dessa.
Resten av atv vil jag inte ens nämna. 😡
Fick krångla til mig en helt ny som kompensation för "endast" 2000kr.
Dessa skranglade med i ca 1/2 år(efter mycket skruvande), för båda var totalslut, och dom "prydar" numera grannens gårdsrum stilleståande. :mrgreen:
Allting er så uselt tillverkat, at man undras nästan at det hållt ihop från kina til norden. :???:
Så vil absolsut varna mot denna typen. 12000 er inte als billig så jag ser det, inte ens 2 stk er värd dom 8000 kr jag gav.
Det bordet vara lag mot at sånt skit fick passera inn til landet.

Avatar Fallback

Re: Extremt billig ATV 250cc

skogsbonne  
#205689 köp en yamaha 300 med hög och låg och automat för 46 då får du en 4 hjuling som håller typ hela livet

Avatar Fallback

Re: Extremt billig ATV 250cc

Bengt.Svensson  
#205694 Det största problemet med "noname" saker är att det inte finns reservdelar nästa år. Jag köpte en beg. 2wd Kawasaki för 13 år sedan (årsmodell -91) och det är inga problem med reservdelar. Begagnat är ofta bättre än otestat har jag märkt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).