Skördare

Roligt att köra?

16 inlägg 7636 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Roligt att köra?

HV71_ROBIN  
#20460 Hej Hej!! :lol:

Jag undrar om ni som har kört lite längre tycker det fortvarande är lika kul att köra som när ni började!?
Jag är 13 år och körde första gången ensam när jag var 5 år.
Tycker det är skit kul och köra. Brukar köra med min pappas ecolog 570b.

Så... Vad tycker ni? :wink:


Ha d gött/ Robban



   TS
Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20478 nja itne kna man väl säga att det är lika roligt som första gångerna... nog är det ju mer ett jobb som måste göras nu. Nog är man ju less ibalnd och tycker det är tråkigt, men då en annan dag så är det fortfarande riktigt roligt... Är lite olika det där iallafall för mig.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#20514 Har kört maskin heltid i ca 14 år och tycker no jä..lar det blir roligare 8)
Visst finns det stunder som är så där :cry: skift fredag kväll vad sänds på radion :?: Bara skit tur det finns ljudböcker :D
Nu skall tilläggas att jag växlar mellan skördare skotare samt ris skotning.

Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20608 Tycker som Valmet 890 skrev att det är bara ett jobb idag. Har kört i tio år snart och vissa dar är det skit och andra roligt. Det varierar tycker jag, men i det stora hela trivs jag. Brukar alternera med lite röjning och huggning emellanåt så man får röra sig lite också.

Användarvisningsbild
Skogstjej  
#21804 Kört i drygt 3 år nu (både skotare och skördare) och älskar det mer nu än i början :D . Lär mig fortfarande knep och ser nästan varje dag som en utmaning och det är kanske det som gör det intressant...? Fast det är klart, finns det något jobb som man inte tröttnar på efter man jobbat i många år? :?

Avatar Fallback
Jönsson  
#22716 Jag har sista året kört växelvis skördaren och våran grävmaskin...
Jag kan inte tänka mig nått bättre än att sitta i skördaren å varje dag jaga kubik.. jag tycker inte alls det är samma utmaning att gräva..

men visst finns det bra å dåliga dagar..nu kommer snart den finaste årstiden när fåglana kvittrar å dagarna blir längre ...då är skogen bäst..

Avatar Fallback
samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22737 håller med. Har kört båda ock. Jaga kubik är de bästa som finns. :lol:

Avatar Fallback

Re: Roligt att köra?

gremo  
#43550 har kört maskin i 12 år nu o visst är det fortfarande kul,men efter varje storm tröttnar man ju lite.

Avatar Fallback

Re: Roligt att köra?

Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43563 jag har kört tre och ett halvt år nu och inte är det lika kul nu som då men det går som i vågor hur kul det är

Användarvisningsbild

Re: Roligt att köra?

GremoNiclas  
#43609 Har kört i fyra år och måste säga att det fortfarande är roligt. Visst sämre dagar finns, regn och kyla :x . Efter semester eller annan ledighet känner man suget igen. KUBIK KUBIK KUBIK :grin: Det e de som gäller

Avatar Fallback

Re: Roligt att köra?

JD_1110  
#43627 Det är ett helt okej jobb om man kör med bra grejer

Har inte jobbat mer än tre dagar sedan jag började plugga i aug
så det ska bli kul att köra lite sammanhängande på jullovet :grin:

Användarvisningsbild

Re: Roligt att köra?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43795 Just nu är det inge vidare att köra! 8 mil enkel resa,blockterräng som skall grotas samt ställas förträd. Som grädde på moset verkar skördaren vara inne på en krångelperiod. :( Är de långa resorna som ja hakar upp mig mest på! Jädra köpare och fara över halva mellansverige och räkna på rotposter! 😡

Avatar Fallback

Re: Roligt att köra?

John_Deere  
#75730 Pappa har kört i 29 år nu å tycker fortfarande att de är kul :) Men de e klart, sommar, grejor som funkar, parkettgolv å grov skog e ju BETYDLIGT roligare än mörk vinter, 25-, slang brott å 0,05 skit gallring . . . .

Avatar Fallback

Re: Roligt att köra?

Solo  
#75732 Få se nu..... -85, blir väl 24 år tror jag. Jag ger det några år till så borde man väl lära sig jobbet!

Avatar Fallback

Re: Roligt att köra?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75733 Det är ju fortfarande kul i måttliga mängder. Men ekonomin är ju så pressad så många får köra tills de spyr och då är det ju inte så roligt längre. Med gamla men fungerande grejor ( svår ekvation) och med egen skog i botten så är det roligt. Heltidsentreprenör skulle jag inte vilja vara idag. Inte anställd heller.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).