Traktorer och processorer

Hur mycket skog har ni att köra i?

64 inlägg 37513 visningar 32 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

valmet862  
#204232 har ca 130 ha skog och 110 ha åker. Beror ju helt på levnadstandarden hur många hundratalshektar man behöver ha för att överleva. Lika som med kor,det är dom 7 första korna du lever av alla de övriga hundra korna går till maskiner :D

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

herjman  
#204273 Vet en som lever på 50 ha spannmålsodling.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

olofjonas  
#204280 har 135ha skog att greja med.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

jbergstrand  
#204283 du kan ju leva på väldigt litet ställe om du inte har det belånat det till max, men köper du fastigheter för att leva på det tror jag inte det räcker med 400 ha!

Inkluderat farmors fastighet har vi 90ha skog, 100 öppet och 2500h borta körning med traktorerna, detta klarar vi leva 2man på plus att ja jobbar borta ca 800h om året!

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

flakamyran  
#207788 100 ha varav 50% yngre och 30% äldre gallringsskog 10 ha tts och 5% hyggen

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

LEL  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#207852 Hallå grabbar!!

har 40ha mest växande skog inget direkt avverkningsbart, är 30 år och kommer att kunna avverka skog och gå i pension vid 55-60år. men risken är att man köper mer skog och har för stora lån... så Fredde i regeringen blir nog nöjd med min arbetsinsats till 75 :)

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

Naders  
#207913 150ha produktiv areal.
Allt från 5 till 85 år.
Börjar komma ikapp.
Gjorde skogsbruksplan för 4 år sedan som talade om för mig att det mesta måste gallras så jag har haft maskiner där i två omgångar och gått igenom två av tre skiften.
Sista delen skall de snart äntra.
Sedan återstår finskogen som snart skall ner. Beroende på vad revisorn säger :grin:

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

oxböle  
#215875 59ha skogsmark nyss avverkat 140-160 årig gammelgranskog på 20ha 5300kbm inmätt,Nyköpt skogsfastighet i Jämtland.Har 12 ha på ett annat skiffte,Köper mer mark för pengarna,Så man får mer å köra fast Mf 135an i,,=)

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

JörgenO  
#215890 Jag har en fastighet på 270HA varav 170HA produktivt. Här finns bestånd i alla åldersfördelningar med en övervikt 40-80 år. Jag har en hel del gallring och några slutavverkningar på G enligt 3år gammal skogsbruksplan men jag skall " bo in mig" några år till och koncentrerar mig på förröjning inför gallringarna.
Har även en fastighet till på22HA där Norrskog skall upprätta skogsbruksplan i vår, här ingår ca 5HA åker, delvis igenvuxen som jag skall försöka återställa o bevara.
Tid till skogen... Har jag tyvärr för lite av tills vidare :sad:

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

mrtornqvist  
#216136 ca 900 ha, hinner inte riktigt med det som behövs

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

Volundsmed  
#216146 30 hektar allt som allt med åker, kraftlednig och bokebacke :)

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

skogsterri  
#244599 160ha med allt

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

hedenfeldt  
#244633 70 ha varav 65 produktivt fördelat jämnt i alla åldrar-

Kommer troligtvis att köpa till mer på grannmark om tillfälle ges och priset är realistiskt-

har inte huggit så mycket själv hittills men kommer att investera i en kranman,vagn till ATVn till våren.

Skog kan man inte ha för mycket av.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

mooos73  
#308224 87 ha varav 86 ha produktiv skogsmark i södra Norrland. Sköter lite röjning och plantering själv där. Hugger och kör mest i svärfars 55 ha i Västerbotten.

Söker aktivt lämpligt tillköp i Västerbotten.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket skog har ni att köra i?

olli  
#308235 Totalt ca 210 Ha, varav ca 70 Ha egen skog.
Resten är mina två svågrars, eftersom gården blev delad i huvudsakligen 3 delar. Gården ägdes innan delningen av fem syskon, varav jag som ingift tillsammans med hustrun köpte en del.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).