Bioenergi

prissättning på vedklyvning

39 inlägg 33055 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: prissättning på vedklyvning

snuffis  
#204233 Okej, det blir nog inte så jättemycket sådana jobb med klippen, har fått gallring att hålla på med så vi behåller allt vi sågar ner och klipper och säljer det som hemved istället,

   TS
Avatar Fallback

Re: prissättning på vedklyvning

vedförsäljan  
#204395
snuffis skrev:Okej, det blir nog inte så jättemycket sådana jobb med klippen, har fått gallring att hålla på med så vi behåller allt vi sågar ner och klipper och säljer det som hemved istället,

Går ju altid ringa och fråga andra var dom tar i andra län och få en prisbild?

Avatar Fallback

Re: prissättning på vedklyvning

vedförsäljan  
#214253 Har nu försökt och få tag i kunder som vill ha veden klyven och kapad
Men inte en människa har hört av sej!
Antagligen är det för tidigt eller så vill ingen ha vedklyvning som tjänst

Avatar Fallback

Re: prissättning på vedklyvning

Husqy346  
#214331 Det är nog så att det pris man vill ha ut för att komma och köra några timmar med en vedmaskin inte går att konkurera med det låga pris de ger för att köpa färdig vara!Som i mitt fall tex mantimme minst 225+ moms sedan drivs min vedmaskin av traktor viket pris tar man fören sådan när den jobbar stationärt.
På åkerjobb så kostar ju den med förare ca 430 tim i af . Ska man köra på ett fastpris så brukar det oftast gå back vid sådana här jobb !

Avatar Fallback

Re: prissättning på vedklyvning

vedförsäljan  
#214375 Troligtvis
Tittar man generelt på klyven ved och långved skiljer det inte jätte mycket i pris om man tittar på blocket.
Max 150:-,och det är inte mycket till timpeng för transportera långved är mycket mer omständigt än klyvet.
Men med rätt kontakter blir det betydligt billigare!
Det jag kommit fram till är man måste ha minst 150:- m3 plus moms om det ska gå ihop, ev biligare på fina objekt

Avatar Fallback

Re: prissättning på vedklyvning

Lgard  
#214495 Hyr ut pw klipp. Den/de gubbar som fixade mest ved förra året, som jag vet om, var två man och de gjorde ca 30 kubik på lördag-söndag.

När de lämnade tillbaka maskinen var de rejält trötta på söndag kväll.

Tricket de hade var att sakta flytta hela klippen framåt då det vart fullt bakom klippen.

Avatar Fallback

Re: prissättning på vedklyvning

vedförsäljan  
#219657 Verkar inte vara als något stort intresse för att få sin ved klyve.. :roll:
Vill knappt hyra ut den heller :???: får annosera i lokalblaskan ochså

Avatar Fallback

Re: prissättning på vedklyvning

snuffis  
#220593 ja här är det inte någon som har hört av sej överhuvudtaget, hänt nåmer för dej nu då?

   TS
Avatar Fallback

Re: prissättning på vedklyvning

vedförsäljan  
#220655 nej,inget
var annonserar du?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).