Socialt (mer om oss)

Ny telefon, vad rekomenderar ni?

120 inlägg 68990 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

skogshasse  
#203938 har varit och tittat på samsungs arbetsmodell för ca 1200 kronor har en kompis som har haft en sån i ca 6-7 mån och han är väldigt nöjd med den är det någon som har en sådan och kan komma med åsikter om den enligt reklamen så har den skaplig taltid

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Skogshuggarninorr35  
#203945 Någon som har någon erfarenhet av en sån här?
cat.jpg
cat.jpg (6.21 KiB) Visad 1284 gånger


http://www.blocket.se/pajala/Cat_B10_An ... 211328.htm

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

jonsered95  
#203980
jonsered95 skrev:Har JCB pro smart sedan någon månad tillbaks. Den är ju rätt tung och kraftig jämfört med andra telefoner och det är inte den nyaste mjukvaran i den heller men jag är fantastiskt nöjd med den. Den ska ju tåla oerhört mycket stryk, men den var ändå någorlunda modern, därför valde jag den, tror tillochmed att jag ska kunna slå ihjäl nåt med den också om det behövs. :wink:
MVH Philip.


Jag kan slå vad om att det är samma telefon som min JCB pro smart, men olika skydd bara som CAT nu lanserar. Jag fick en ny telefon på garantin då den laddade sporadiskt och ibland jättesakta. Men denna jag har nu funkar bra. En nackdel som jag har hittat är att gummiflärparna som täper igen öppningarna lätt kan spricka intill skruven där de fästs, men man får två par extra med sig när man köper den. :smile: Den blir nog bra om du vill ha en tålig telefon och inte bara är intressrerad av den snabbaste telefonen, men ska ju inte säga att den är slö,helt lagom för mig iallafall. :grin: det är inte heller den bästa kameran heller, men den duger.
Så köp den "skogshuggarninorr35" om du vill ha en telefon som tål stryk.
MVH Philip.

Skogshuggarninorr35 skrev:Någon som har någon erfarenhet av en sån här?
cat.jpg


http://www.blocket.se/pajala/Cat_B10_An ... 211328.htm

Användarvisningsbild

Min iPhone 3GS klarar inte -10ºC/-15ºC

traktorz  
#204620 Vilka telefoner funkar bra i kyla,
a) dvs kallare än -10ºC,
b) kallare än -15ºC,
c) kallare än -20ºC,
d) kallare än -25ºC,
e) kallare än -30ºC,

Glöm det att ha telefonen i ytterfickan när det är kallt, innerfickan är det som gäller för att hålla telefonen tillräckligt varm!

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Skogshuggarn  
#204647 Samsung B2100 funkar i "alla väder" och har bra batteritid,,,(min har nog varit med om det mesta under ett par års tid nu).
Väldigt tråkig dock, så nu fick det bli en Galaxy S III/4G som komplement.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#204714
Skogshuggarn skrev:så nu fick det bli en Galaxy S III/4G som komplement.

Den har väl ingen vidare grym batteritid, eller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Skogshuggarn  
#204754
Blivande snickare skrev:
Skogshuggarn skrev:så nu fick det bli en Galaxy S III/4G som komplement.

Den har väl ingen vidare grym batteritid, eller?


Beror helt på hur man ställer in den, och vad man ska göra med telefonen.
En viss skillnad att enbart ha den i standbye + energisparläge och "bara" använda den som telefon, alt surfa, se film, musik, navi mm. :wink:

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Castor fiber  
#204875
Skogshuggarninorr35 skrev:Någon som har någon erfarenhet av en sån här?
cat.jpg


http://www.blocket.se/pajala/Cat_B10_An ... 211328.htm



Fick min idag. Återkommer med analys

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#206056 Tyvärr måste jag byta lur, min gamla 3720's sista luftfärd och landningen på betonggolvet slog ut högtalaren och LED-lampan. Har surfat runt och kollat på olika telefoner men är lite "kärringen mot strömmen" när det kommer till gammeltelefon vs smartphone.
Använder telefonen till att ringa, skicka sms och knäppa bilder så en smartphone känns onödig, dessutom är de så jäkla stora och verkar behöva laddas varje dag!
Så långt allt väl, men utbudet av vanliga lurar (som tål lite tuffare tag) är rätt skralt, vill gärna ha en rätt bra kamera, så man kanske måste köpa en smartphone ändå?

Ärligt talat, hur bra funkar de i skogen, tål de fukt och stötar? Är pekskärmarna ömtåliga?
Samsungs tåliga lur ger jag inte mycket för då två kollegor har såna och de verkar stänga av sig i tid och otid trots flera resor till verkstan (de har båda fått ut nya telefoner också med samma fel), men det finns ju fler märken...

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#206088 Tycker att alla smartphones som jag haft, iphone 3 och 3gs samt htc desire och xl klarar av stötar väldigt bra. Dock när de blir fuktiga så fungerar skärmen skitdåligt.... men när de torkat upp så fungerar de bra igen. Nu har jag iphone 5 och den har fortfarande väldigt bra batteritid klarar sig i 3-4 dagar... (men de e ju lågsäsong så man sitter inte och snackar i telefonen dygnet runt som man gör under sommaren)

viktigast med en telefon förutom att ringa är för mig att kunna kolla mejl samt öppna pdf-filer...

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#206200 En grej som jag upptäckt nu när jag surfat runt om alla möjliga smartphones är att det verkar vara ganska mycket klagomål om att programmen krashar, kanske inte bara är mina kollegors Samsungs som krånglar utan det är spritt över alla märken?


Sony Xperia GO verkar vara en lur som passar mig, såg att den använder normalstort SIM-kort så då kan jag ju fortsätta använda mitt gamla abonnemang tills vidare.
Några synpunkter på just den modellen, förutom det som skrevs tidigare i tråden om repad kameralins?

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

TraktorJörgen  
#206204 Själv kör man med Samsung Note 2 och Samsung Galaxy S2. Kan verkligen rekommendera dessa telefoner dom är super!
Höjer dock ett varningsfinger till dom som inte är så tekniskt lagda då iphone el windows telefon i sådana fall kan funka bättre.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

TraktorJörgen  
#206208
Palms skrev:En grej som jag upptäckt nu när jag surfat runt om alla möjliga smartphones är att det verkar vara ganska mycket klagomål om att programmen krashar, kanske inte bara är mina kollegors Samsungs som krånglar utan det är spritt över alla märken?


Sony Xperia GO verkar vara en lur som passar mig, såg att den använder normalstort SIM-kort så då kan jag ju fortsätta använda mitt gamla abonnemang tills vidare.
Några synpunkter på just den modellen, förutom det som skrevs tidigare i tråden om repad kameralins?

Många av de smartphones som finns på marknaden håller inte måttet. Dom snabbare telefonerna strular mindre men precis som du säger så kan programkrascher inträffa emellanåt.

Kommer aldrig mer köpa en billig smartphone det är helt bortkastade pengar. Kör hellre på abbonemang och välj en av de dyrare

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#206889 Jaha, jag köpte mig en Xperia Go och försöker komma underfund om hur den fungerar.
En sak jag inte fattar är vart jag ser om den är ansluten till internet eller inte?
Jag vill ju kunna vara utloggad från nätet när jag inte använder det...

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#207035 Hittade en avstängning för datatrafiken, vad bra, nu kan man lära sig i lugn och ro :)

En ny fråga:
Är skärmarna reptåliga?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).