Inomgårdsmaskiner

Enstegsslunga något för mig?

29 inlägg 13987 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#203502 Hittade ett klipp på tuben på en honda enstegare
och den verkade ju klara ganska tjock snö galant. Har en gammal sleten 2 stegs yamaha som jag tycker är lite klumpig.... Hondan verkar ju klara av den snön galant och att det kommit mer snö än det på klippet kan jag aldrig minnas tror ni det är perfekta förhållanden där eller funkar enstegsslungor så bra nu för tiden?



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203547 Det är ju bara lite fjun på den bilden, kanske 10 cm lössnö, optimala förhållanden för en enstegare skulle jag säga. Sådan snö flyttar man ju snabbare med en enkel snöstyrare, de är ju bredare och så slipper man snöröken. En snöslunga köper man väl för att ta om hand snöplogkanten som ligger ute vid postlådan. Det går nog inte att ge sig på den med en enstegsslunga.

Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203560 Det säljs ju såna beggade för 500:- köp och prova?

Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#203579
Slurfi skrev:Det säljs ju såna beggade för 500:- köp och prova?


Men tror du inte hondan har en liten edge? ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#203580
OAS-forests skrev:Det är ju bara lite fjun på den bilden, kanske 10 cm lössnö, optimala förhållanden för en enstegare skulle jag säga. Sådan snö flyttar man ju snabbare med en enkel snöstyrare, de är ju bredare och så slipper man snöröken. En snöslunga köper man väl för att ta om hand snöplogkanten som ligger ute vid postlådan. Det går nog inte att ge sig på den med en enstegsslunga.


Drar ut slungan så fort det kommer snö typ, är allergisk emot vallar, och så är det så kul xD
Jo iofs inte mycket som en 2 stegare inte rår på, synd dock att de är så tunga, när de ändå tryckt dit hydrostat kan de väl ha 2 motorer så man kan styra den :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203640
Bild


Den har servo och allt annat du kan hänga på en slunga, rätt snygg faktiskt.

Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#203642 Har inte honda någon modell med det servo, förutom de svindyra hybriderna?

   TS
Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

Blivande snickare  
#203672
Slurfi skrev:
Bild


Den har servo och allt annat du kan hänga på en slunga, rätt snygg faktiskt.

Har man en sån så är det nästan synd att man inte har nån granne som kan vara avundsjuk 8)

Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

axwell  
#203709
snubblaren skrev:Har inte honda någon modell med det servo, förutom de svindyra hybriderna?


Visst är dom svindyra men det är fina grejer.................




Hur gör man för att få en synlig bild här?

Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#203718 Jo men det är overkill för mig har cirka 300m2 som ska skottas rent funkar gott med en maskin som är 50cm bred :) Och automatisk fart är inget för mig vet hur man ska köra slunga ;) köper hellre slunga för 30 000 och någon annan kul leksak för 60 000 istället ;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203721
youtubelink.jpg


Youtubelinkb.jpg




[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NdoEI4MA6QU[/youtube]

Det svåra är väl med Youtube att få en fungerande adress, den ska se ut som
på bilden annars krånglar det.

Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

totte  
#203724 J-a Youtube, tidigare hade de en option "Long link" som funkade i alla lägen, det var tydligen för bra.

Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

Husqy346  
#203726
Slurfi skrev:
Bild


Den har servo och allt annat du kan hänga på en slunga, rätt snygg faktiskt.

sedan kostar ju en sådan 30 loppor minst med

Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#203735 Men vilken kvalite har husqvarna då? kan de hålla lika bra som en skramlaha eller honda?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

totte  
#203736 Nä, troligen inte. och du får en Honda som är bara 5 cm smalare för samma pris

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).