Öppna kategorin

Nix?

8 inlägg 3432 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nix?

ollefia5662  
#202259 Hoppas jag skriver på rätt plats nu! Som skogsägare, har vi rätt att ha NIX?
Sedan vi blev det har det ringt massor med försäljare! Visserligen köper vi inget per telefon, men man känner sig så utlämnad. :???:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nix?

ananders  
#202261 Har ni momsreg.nr så är möjligheten till nix troligtvis borta, min mamma har samma bekymmer.

Kolla länken nedan.

http://www.nix.nu/sp%c3%a4rra-f%c3%b6re ... ummer.aspx[list=][/list]
Senast redigerad av ananders tor 03 jan 2013, 11:19, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Nix?

Skogshuggarn  
#202262 Här finns en del att läsa,,,,,

Länk:

viewtopic.php?f=26&t=7367&st=0&sk=t&sd=a

Avatar Fallback

Re: Nix?

ollefia5662  
#202267 Tusentack, Skogshuggarn!

   TS
Avatar Fallback

Re: Nix?

opekka  
#202300 Detta är en i praktiken lucka i lagen.

Så fort man blir näringsidkare och oseriösa säljare därmed hävda att man sålt till näringsidkaren (och inte privatpersonen). Då finns inget normalt konsumentskydd eller ångervecka.

Avatar Fallback

Re: Nix?

Husqy346  
#202444 Jag har angett mitt mobiltelefon nr på de flesta ställen där det gäller firman. Sedan har jag vem ringde appen samt callfilter. Ser jag att det är telemarketing eller div trach så svarar jag inte ens.
Efter att ha lagt dem i callfilter så kan de inte ringa mig sedan.
Ringer de hem så lär man sig rätt fort att kunna se på riktnr mm va det är för enna som ringer.

Avatar Fallback

Re: Nix?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202445 Man skall nog inte räkna med att konsumentskyddet gäller företagare., opekka. Likadant om du köper en såg för att köra i skogen.

Avatar Fallback

Re: Nix?

opekka  
#202463 Nej, ganska naturligt gäller inte konsumentskydd för företagare. Men det är också något som utnyttjas av oseriösa säljare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).